سیر نزولی قیمت اوراق تسهیلات مسکن

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای مالی در مسیر کاهشی قرار داشت به طوری که قیمت هر ورقه تسه بین ۷۴۹ تا ۷۹۴ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛امتیاز تسهیلات مسکن مهر ۹۴ با افزایش ۰,۷۶ درصدی در حالی بیشترین رشد قیمتی را در تابلوی معاملاتی تسه‌ها تجربه کرد که اوراق تسهیلات مسکن شهریور۹۳ در حدود ۱.۶ درصد بالاترین افت قیمتی را شاهد بود.

بازار فرابورس ایران نخستین روز معاملاتی خود در آذر ماه را با نقل و انتقال نزدیک به ۱۳۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۹۲ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.

در معاملات روز جاری شاخص کل پس از تجربه چند افت و خیز، نوسان محسوسی را نسبت به روز معاملاتی پیشین تجربه نکرد و در همان ارتفاع ۸۳۳ واحدی باقی ماند.

نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد ارفع و پالایش نفت لاوان تا سقف حداکثر ۱,۷ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند و در مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت شیراز، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی مارون تا حداکثر یک واحد تاثیر منفی از خود به جا گذاشته و مانع از رشد شاخص شدند.

در همین حال بازار سهام فرابورس روز جاری شاهد دادوستد ۷۹ میلیون سهم به ارزش ۲۹۴ میلیارد ریال بود. نماد «حریل» با نقل و انتقال ۱۳ میلیون سهم به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در حالی به‌عنوان پرمعامله‌ترین نماد فرابورسی شناخته شد که نماد «شلیا» با معامله ۶ میلیون سهم به ارزش ۵۴ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را تجربه کرد. نماد شلیا امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام، تقسیم سود نقدی هر سهم و تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۱۳۹۶ با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله بیش از ۶۷۸ هزار ورقه به ارزش ۶۱۲ میلیارد ریال بود. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نقل و انتقال بیش از ۱۵۲ هزار ورقه به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. به‌ترتیب نمادهای اخزا۷، ۸ و ۱۰ نیز در این رده‌بندی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری کرج پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق امروز در بازار اوراق با درآمد ثابت بازگشایی شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  ⁄    =  19