تعطیلی ۱۱۷ شعبه بانک HSBC در بریتانیا

بانک HSBC اعلام کرد برای کاهش هزینه‌ها ۱۱۷ شعبه خود در بریتانیا را تعطیل می‌کند و ۳۸۰ شغل در این کشور را کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، این بانک در راستای اجرای دور پایانی برنامه ساماندهی خود در بریتانیا، اعلام کرده است که با تعطیلی شعب این بانک ۱۸۰ شغل را هم حذف می‌کند.

قرار است ۲۰۰ شغل نیز در بخش فن‌آوری اطلاعات حذف شود و این مشاغل با حقوق کمتری به کشورهای هند، چین و لهستان منتقل شوند.

اما این اقدام بانک HSBC خشم اتحادیه‌های تجاری را بر انگیخته است؛ به طوریکه دومینیک هوک از مدیران اتحادیه "یونایت" گفت: امروز روز سیاهی برای صدها کارمند HSBC است. عمیقا نسبت به برنامه تعطیلی شعب این بانک نه تنها به خاطر کارمندان بلکه به دلیل مشتریان وفادار آن نگران هستیم.

بانک HSBC اعلام کرده است که تعداد مشتریان شعب این بانک در پنج سال گذشته و با توجه به افزایش تراکنش‌های دیجیتال، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

با وجود این منتقدین اعتقاد دارند که شعب محلی خدمات مهمی را ارایه می دهد و تعطیلی آنها بیشترین آسیب را به افراد مسن و مشتریان کم درآمدی می زند که دسترسی به اینترنت ندارند.

بانک HSBC به عنوان بانکی که سریع تر از دیگر بانک های بزرگ بریتانیا اقدام به تعطیلی شعب خود در این کشور کرده است، از سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۲۱ شعبه یعنی یک چهارم شبکه این بانک در سراسر بریتانیا را تعطیل کرده است.

این در حالی است که چندی پیش اعلام شده بود، بانک ها قصد دارند با تعطیلی شعب خود در مناطق کم درآمد، فعالیت های خود در مناطق ثروتمند را گسترش دهند.

بانک HSBC که در پایان سال ۲۰۱۶ تعداد ۹۶۵ شعبه در سراسر بریتانیا داشت، احتمالا تا پایان سال جدید میلادی تعداد شعب خود در سراسر این کشور را به حدود ۶۲۵ شعبه خواهد رساند.

 

ایتنا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  53