مشکل سوییفت حل شد

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز بانک‌های بزرگ جهانی با ما کار نمی‌کنند، اعلام کرد که البته در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۷۸۵‌ میلیون یورو گشایش اعتبار از طریق سوییفت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  علی اشرف‌افخمی در این نشست خبری با اشاره به تسهیلات خروج از رکود دولت برای واحدهای صنعتی اظهار کرد: بانک صنعت و معدن تاکنون هزارو ۸۵۰‌ میلیارد تومان به ‌ هزارو ۲۵۶‌ هزار واحد کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است. این مقام مسئول بانکی خاطرنشان کرد: در این مدت خط اعتباری ۴۰۰‌میلیون‌دلاری از هند گرفتیم که تاکنون ۷۰ درصد از آن استفاده شده و مابقی تا دو ماه آینده استفاده می‌شود. 

افخمی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۲ درصد کل تسهیلات بابت رونق تولید را بانک صنعت و معدن پرداخت کرده است، افزود: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۹۳ فقره گشایش اعتبار انجام شده است که این اعتبارات به‌طور مستقیم از بانک‌های خارجی و از مسیر سوییفت به مبلغ ۷۸۵‌ میلیون یورو انجام شده است. وی ادامه داد: البته ۵۰۰‌ میلیون یورو هم برای صنایع بالادستی پارس جنوبی تجهیز مالی کردیم که در مجموع حجم تأمین مالی برای این پروژه به یک‌ میلیارد دلار می‌رسد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن  اظهار کرد: این بانک قبل از تحریم‌ها با صد بانک خارجی کار می‌کرد که الان ۷۱ بانک دوباره رابطه خود را برقرار کرده‌اند و گشایش اعتبار از طریق سوییفت انجام می‌شود.

 

شرق

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  26