تبادل رمز سوییفتی بانک رفاه با ۱۳۰ بانک

عضو هیئت‌مدیره بانک رفاه خبر داد

بانک رفاه در دوران پس از لغو تحریم‌ها موفق به برقراری روابط کارگزاری و تبادل رمز سوییفتی با حدود ۱۳۰ بانک کارگزار اروپایی و غیراروپایی در سراسر جهان شده است و هم‌اکنون، عمده فعالیت ارزی بانک به صورت مستقیم با بانک‌های مزبور انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، فرشید فرخ‌نژاد با تأکید بر اینکه انعقاد برجام و رفع تحریم‌های بانکی تحولات مهمی را در حوزه اقتصاد کشور و نظام بانکی ایجاد کرده است، گفت: البته بازگشت به فعالیت‌های بین‌المللی مستلزم ایجاد تطبیق لازم با استانداردها و انتظارات بانکداری روز دنیاست. انجام این امور از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری و اجراست. وی ادامه داد: بخشی از این تطبیق‌ها شامل پیوستن بانک‌های ایرانی به توافق‌نامه‌های بانکی بین‌المللی و ارتقای استانداردهای مالی بانک‌ها نظیر نرخ کفایت سرمایه است. بااین‌حال، نظام بانکی، ارائه خدمات بانکی بین‌المللی را آغاز کرده و در حال توسعه است.

عضو هیئت‌مدیره بانک رفاه افزود: متعاقب پیاده‌سازی مفاد برجام و درخواست بانک‌های کارگزار، بخش ریسک و تطبیق در بانک نیز راه‌اندازی شده و سیاست‌های مرتبط با AML و KYC مختص بانک، نگارش و در قالب تکمیل فرم‌های استاندارد بین‌المللی به بانک‌های کارگزار ارائه شده است. فرخ‌نژاد مکاتبات اولیه با شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ نظیر ساچه را یکی دیگر از دستاوردهای مهم برجام برای بانک رفاه خواند و گفت: به‌منظور انعقاد قرارداد همکاری دوجانبه و شمول بانک رفاه در فهرست بانک‌های مورد پذیرش مشتریان بیمه‌ای شرکت مزبور صورت گرفته است و درمجموع می‌توان گفت که افزایش عملکرد ارزی و ازسرگیری تعاملات و مراودات بین‌المللی، دسترسی به سوییفت و افزایش تعداد کارگزاران بخشی از دستاوردهای برجام در جهت ایجاد گشایش در عملیات بانک بوده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −    =  64