نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه‌ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی

مدیرعامل بانک ملت عنوان کرد:‌

مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است، گفت: نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه‌ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هادی اخلاقی صبح امروز در هشتمین همایش تامین مالی و سرمایه گذاری گفت: توسعه اقتصادی دغدغه عموم سیاست‌گذاران کشور است و رشد و توسعه اقتصادی کشور به نظام تامین مالی کارآمد و اثر بخش وابسته است و بهره برداری از ابزارهای نوین تامین مالی یکی از مهمترین ارکان این امر مهم است.

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: سهم تامین مالی بازار پول و سرمایه متفاوت است. نظام بانکی پاسخگوی کوتاه مدت تامین مالی بنگاه ها و بورس تامین کننده بلندمدت نیازهای اقتصادی است.

اخلاقی با بیان اینکه در گذشته بانک‌ها بشترین سهم تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده بودند، گفت: این روند از یک سو باعث ناکارآمدی نظام بانکی در تامین مالی بود و از سوی دیگر مشکلاتی را به بنگاه‌های اقتصادی تحمیل کرد.

وی افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و همچنین اقتصاد مقاومتی ادامه روند مذکور امکانپذیر نیست و توسعه بازار سرمایه و تقویت بورس نیاز امروز اقتصاد کشور است.

این مدیر بانکی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش بتواند گامی در جهت توسعه روش های تامین مالی و سرمایه گذاری در کشور باشد.

 

رشد اقتصادی ۸ درصد نیازمند ابزارهای نوین مالی

 

محمود فتوحی، رییس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه امید است این همایش فرصت تعامل بیشتر فعالین این حوزه را فراهم کند، گفت: امروز ایران بیش از پیش به دانش لازم برای توسعه ابزارهای تامین مالی و سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور، اقتصاد مقاومتی، ساماندهی اقتصاد کشور و برنامه ششم توسعه در مسیر رشد توسعه اقتصادی قرار گرفته و امکان تحقق آن با زیربنای توسعه یافته تامین مالی سرمایه گذاری محقق می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی به برنامه ریزی منجسم و ابزارهای نوین تامین مالی و سرمایه گذاری نیاز داریم. با توسعه ابزارهای تامین مالی و سیاست‌گذاری تولید و اشتغال امکان‌پذیر است و بدون آن توسعه اقتصادی محقق نخواهد شد.

فتوحی با اشاره به کسب و کارهای نوآورانه گفت: یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در دنیا فعالیت‌های نوآورانه و خلاق است و طی چند سال گذشته ایران نیز سعی کرده در این مسیر حرکت کند و توجه به تامین مالی این نوع فعالیت ها نیز به امری ضروری تبدیل شده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  15