دولت آمریکا در جایگاه ارزیابی حقوق‌بشر دیگرکشورها نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت آمریکا با کارنامه بسیار تیره حقوق بشری، در موقعیتی نیست که درباره حقوق بشر در دیگر کشورها اظهارنظر کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه بهرام قاسمی در واکنش به انتشار گزارش سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا که در آن به موضوع ایران نیز پرداخته است، با محکومیت ادعاهای مطرح شده در این گزارش گفت : هیچ نهاد و مرجع بین المللی نیز چنین اختیاری به دولت آمریکا نداده است تا وضع و شرایط حقوق بشر در دیگر کشورها را از دیدگاه خود بررسی و ارزیابی کند.

وی افزود : دولت آمریکا از چنین جایگاه و حقی برخوردار نیست و به هیچ عنوان نمی تواند و نباید خود را در جایگاهی تصور کند که درباره وضع جهانی حقوق بشر به طور یکسویه و کاملا سیاسی به قضاوت بنشیند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در دیگر نقاط جهان که نه فقط نقض حاکمیت ملی بلکه نقض فاحش حقوق بشر در این کشورهاست ، اقدام اخیر این کشور در ممنوع کردن ورود مسلمانان به این کشور و ایجاد مزاحمت برای خانواده های مسلمان در آن جا را نیز از دیگر موارد نقض حقوق بشر از جانب آنان دانست.

قاسمی تصریح کرد: اقدام دولت آمریکا در انتشار چنین گزارشهایِ مداخله جویانه ای بیش از هر چیز، اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر مسائل و مشکلات حقوق بشری داخلی این کشور و انحراف افکار جهانیان از حمایت های این کشور از برخی متحدان خود در منطقه است که از‌ کارنامه های سیاه حقوق بشری برخوردارند و جنایات جنگی آنان در تعدادی از کشورهای منطقه امروز بر همگان آشکار شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42