هزینه های جامعه در اقتصاد سبز به حداقل می رسد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاح طرح مکانیسم پاک پتروشیمی شیراز گفت: اقتصاد سبز که از محورهای سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم است،از مولفه های دولت یازدهم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معصومه ابتکار در این مراسم افزود: اقتصاد سبز همراستا با اقتصاد مقاومتی است،رشد را بدون آلودگی محیط زیست تضمین می کند.
وی ادامه داد: تحمیل هزینه به جامعه در اقتصاد سبز به حداقل می رسد ، ۴۵۰ هزار تن گاز گلخانه ای با این طرح کنترل می شود.
ابتکار گفت: راه اندازی واحد پاک را در پتروشمی شیراز به فال نیک می گیریم اما هنوز در صنایع نفت و پتروشمی کشور کارهای زیادی باید صورت گیرد .
معاون رئیس جمهوری گفت: همکاری های بین المللی فراوانی در حوزه محیط زیست با تدبیر دولت صورت گرفته است، تعداد پروژه های زیست محیطی به طور چشمگیری افزایش یافته است، دولت در این زمینه مصمم است، ما در همراهی با جامعه جهانی پیشگام هستیم.
وی بیان کرد: توافق پاریس در کاهش گازهای گلخانه ای را پذیرفته ایم ، سالها قبل ما این مولفه ها را رعایت می کردیم و هدف گذاری کرده ایم و چهار درصد از گازهای گلخانه ای را کم خواهیم کرد بدون هیچ شرطی و هشت درصد از این گازها را در صورت رفع تحریم ها کم خواهیم کرد، این در چارچوب سیاست های ملی ما است .
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:هدف گذاری ملی کاهش آلودگی هوای شهرهاست ، آسیب هایی که به طبیعت و هوا وارد می شود به اقتصاد ما لطمه می زند، دولت یازدهم گام اساسی برای پایش آلودگی هوا برداشته است، دولت روحانی دولت محیط زیست است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  54