انفجار سیستم بانکداری الکترونیک در ۵ سال آینده

اختصاصی / تحلیل ۷ نفر از اعضای شورای مالی فوربس

پس از رکود اقتصادی،‌ بهبود اقتصاد و بدنبال آن پیدایش فناوریهای جدید مالی،‌ روش مدیریت پول در بین مردم به طور چشمگیری تغییر کرده و به نظر میرسد که همچنان نیز در حال تغییر است.ایجاد اختلالات بزرگ که بسیاری از آنها به دلیل پیشرفت تکنولوژی بوجود آمده در آینده نزدیک صنعت بانکداری را سنگ باران خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری فوربس،‌ همانند دیگر صنعتها،‌ صنعت بانکداری نیز در سالهای اخیر سهم زیادی از تغییرات داشته است.
پس از رکود اقتصادی،‌ بهبود اقتصاد و بدنبال آن پیدایش فناوریهای جدید مالی،‌ روش مدیریت پول در بین مردم به طور چشمگیری تغییر کرده و به نظر میرسد که همچنان نیز در حال تغییر است.
ایجاد اختلالات بزرگ که بسیاری از آنها به دلیل پیشرفت تکنولوژی بوجود آمده در آینده نزدیک صنعت بانکداری را سنگ باران خواهد کرد.

در زیر به پیش بینی ۷ عضو شورای مالی فوربس، اتفاقات مالی در بانکداری الکترونیک در ۵ سال آینده خواهیم پرداخت.

۱.  کریستال استرانگر می گوید: هنگامی که در نروژ زندگی می کردم،  از اینکه هیچ کس از چک استفاده نمیکرد تعجب کردم. اکثر دوستان من در طول زندگیشان حتی یک برگ چک را هم به چشم ندیده بودند، استفاده از چک خطر تقلب و دزدی را زیاد میکند ولی همانند استفاده از کارتهای تخفیف این موضوع هنوز هم در ایالات متحده برای مردم جا نیافتاده است و مردم کمتر از پرداخت الکترونیک استفاده میکنند. وجود سیستم کلمه عبور تصادفی در اروپا بسیار رایج است و به همین دلیل پرداخت آنلاین از امنیت بالایی برخوردار است.

۲. شرکتهای تکنولوژی مالی نحوه پرداختهای مردم را تغییر خواهند داد، به گفته جان پری از شرکت سیستمهای پرداخت: شرکتهای فناوری مالی قادر به تغییر رابطه بین بانک با مشتریانش هستند برای مثال شرکتهای ونمو و پی پال شرکتهایی هستند که در نحوه پرداختهای مشتریان تغییرات عمده ایجاد کرده اند. افراد جوان دیگر برای انجام کارهای بانکی خود به بانک نمی روند.

۳. تکنولوژی بلاک چین یا زنجیره اطلاعات یعنی عدم متمرکز شدن اطلاعات در یک سیستم: به گفته اسماعیل ریکسن اگر سیستم زنجیره اطلاعات در پنج سال آینده فراگیر شود باید منتظر تغییرات عمده ای در صنعت بانکداری باشیم و این تغییرات باعث کاهش واسطه گری،‌ انجام تراکنشهای مالی با سرعت بالا،‌ و کاهش نیاز به سیستم بانکداری متمرکز خواهد شد. زنجیره اطلاعاتی، آینده جذابی را رقم خواهد زد.

۴. مقررات جدید و به روز تصویب خواهد شد: به گفته ایوان آلاین از شرکت حفظ سرمایه و خدمات بیمه، قوانین بانکی موضوع مهمی برای دونالد ترامپ است و انتظار می رود که تصمیم گیری درباره این صنعت به کاخ سفید سپرده شود.

۵. بانکها با شرکتهای تکنولوژی مالی شراکت خواهند کرد،‌ به گفته رنه راسلته ظهور ابر جدید تکنولوژی و فناوری های موبایلی باعث شده بانکها  برای قرار گرفتن در مرکز توجه مشتریانشان سیستم های بانکی را به سرعت تغییر دهند و برای عقب نماندن از این غافله مجبورند به شرکتهای فناوری مالی شراکت کنند.

۶. آیا بیت کویین سیستم واحد ارز را مختل خواهد کرد؟ به گفته چارلی یواکیم،‌ بیت کویین آماده انفجار در پنج سال آینده است. در حال حاضر در بازارهای خاکستری کاربرد دارد و به عنوان ارز به رسمیت شناخته نمی شود. همچنین برای مبادلات بین مرزی سفید نیز مناسب است. همانطور که ما در حال رفتن به سمت یک جامعه بدون پول نقد هستیم. رفتن بیت کویین به سمت بازار خاکستری و افزایش تقاضا برای آن ارزش آن را بالا خواهد برد. به زودی بیت کویین رواج چشمگیری پیدا خواهد کرد و سیستم مالی دنیا را منفجر خواهد کرد.
گفتنی است، بیت‌کوین یک شبکه‌ پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است. بیت کوین با استفاده از تکنولوژی نظیر به نظیر و بدون هیچ مرجع یا بانک مرکزی، کار می کند؛ تراکنشها را مدیریت کرده و بیت کوینهایی صادر می کند که توسط افراد عضو شبکه بطور دسته جمعی ساخته می شوند. بیت کویین لایه باز است، طراحی آن عمومی است، هیچکس مالک آن نیست یا آنرا کنترل نمی کند و همه می توانند در آن مشارکت داشته باشند با این همه ویژگیهای بی نظیر، بیت کوین کاربردهای هیجان انگیزی دارد که نمی توان در هیچیک از سیستمهای پرداخت پیش از این پیدا کرد. لازم به ذکر است که بیت کویین از طرف دولتها به رسمیت شناخته نمی شود.

۷.  فناوری مالی بانکها را مجبور به مشتری مداری می کند: به گفته نیک استاموس،‌ موسسات مالی سنتی قابلیت انطباق با توقعات مشتریان که به سرعت نیز در حال تغییر و افزایش است نمی باشند به همین دلیل مجبورند با همکاری با شرکتهای فناوری مالی نیازهای مشتری خود را بشناسند و برای اینکه بتوانند با دیگر موسسات مالی رقابت کنند به سمت مشتری مداری بیشتر و رفتار دوستانه تر با مشتری بروند.

مترجم: شکوفه برزگر ملکی

(توضیح تصویر: از چپ به راست، کریستال استرانگر،‌ جان پری،‌ اسماعیل ریکسن،‌ ایوان ایلان،‌ نیک استاموس،‌ چارلی یواکیم،‌ لنه راسرته.) 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  24