ورود سامانه جدید بارشی به کشور از فردا

کارشناس سازمان هواشناسی: فردا، سامانه جدید بارشی از مناطق غربی وارد کشور می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امیر سرکرده گفت: سامانه بارشی که از دیروز در مناطق غربی و مرکزی کشور فعال بود امروز به مناطق شمال شرقی کشور رسیده و گزارش ها از بارش باران در مناطقی از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی حکایت دارد البته همچنان شرایط برای بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه های البرز مهیاست.

وی گفت: از فردا باید منتظر ورود سامانه بارشی جدید به کشور باشیم که از مرزهای غربی کشور وارد می شود به طوری که پیش بینی شده است استان های آذربایجان غربی، شرقی ، اردبیل ، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان بارانی باشد که به تدریج به مرکز کشور وارد می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: باورود این سامانه به مناطق مرکزی کشور باید منتظر بارش ها در مناطقی از استان های کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و حتی سواحل شمالی دریای خزر بود.

سرکرده اضافه کرد: این وضع برای مناطق جنوبی تر مثل استان فارس هم وجود دارد اما بارش ها عمدتا به صورت پراکنده و خفیف خواهد بود.

وی همچنین پیش بینی کرد: فعالیت این سامانه بارشی موجب ذوب شدن برف ها در ارتفاعات و به تبع آن بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن برخی مناطق استان های غربی و دامنه های زاگرس شود.

سرکرده درباره دمای هوای تهران نیز گفت: پیش بینی می شود دمای هوای پایتخت امروز در گرمترین زمان به 15 درجه بالای صفر برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  45  =