جلوه گری پایتخت گل و گیاه ایران

گشت و گذار سایبری؛

امسال پانزدهمین دوره جشنواره گل و گیاه با رویکرد حمایت از تولید بومی و حفاظت محیط‌زیست در محلات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محلات امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره گل و گیاه خود است که از پنجم اردیبهشت ماه در پایانه صادراتی گل وگیاه این شهر دایر شده است.
هم‌اکنون در شهرستان محلات بیش از 900 هکتار زیرکشت گل و گیاه زینتی وجود دارد و 400 واحد گلخانه‌ای، که به گفته محمدامینی، از این گستره تولیدی، سالانه 75میلیون گل شاخه بریده و 95 میلیون گل‌های گلدانی تولید و روانه بازار می‌شود.
این میزان گل تولیدی، علاوه بر این‌که نیاز بخش بزرگی از بازار گل داخل کشور را برآورده می‌سازد از بخش صادرات به خارج از کشور نیز ارزآوری خوبی دارد، طوری که در سال گذشته و براساس آمار گمرکات حدود 5/12 میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.
گل‌های محلات که به لحاظ تنوع و کیفیت رتبه اول را در کشور دارد، توانسته بازار خود را در کشورهایی چون ترکیه، افغانستان، اقلیم کردستان عراق، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی مثل قرقیزستان، گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بیابد و گلفروشی‌های این کشورها را در طول سال معطر به گل ایرانی کند.
رونق گردشگری با گل‌های محلات
جشنواره گل محلات علاوه بر تاثیر روبه رشدی که در افزایش درآمد و اشتغال‌زایی محلاتی‌های مشغول در بخش گل و گیاه داشته، توانسته است از طریق افزایش حضور گردشگران در محلات در ایام برگزاری نمایشگاه، به توسعه و رونق گردشگری این شهرستان هم کمک کند.
به گفته معاون فرماندار محلات، سال گذشته نزدیک 130 هزار نفر از نمایشگاه گل و گیاه این شهر بازدید کردند که این بازدیدکنندگان علاوه بر شهروندان استان مرکزی، از استان‌ها و مناطق مجاور این استان چون اصفهان، قم، کاشان، تهران و لرستان وارد محلات شده بودند.
محمدامینی یادآور می‌شود که این گردشگران می‌توانند علاوه بر جشنواره از سایر نقاط دیدنی و بخصوص چشمه‌های آبگرم محلات نیز بازدید کنند، از همین‌رو درصدد هستیم زیرساخت‌های گردشگری محلات بویژه اماکن اقامتی را توسعه دهیم تا بتوانیم مدت زمان اقامت و حضور گردشگران در محلات را افزایش داده و به دنبال آن اقتصاد محلات را توسعه و رونق دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −  70  =