خداحافظی نمایشگاه کتاب با پول کاغذی

گزارش ميداني خبرنگار پايگاه خبري بانكداري الكترونيك از نمايشگاه كتاب

صاحبان غرفه‌های حاضر در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از افزایش حجم پرداخت‌های الکترونیکی خریداران ابراز رضایتمندی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مستقر در نمایشگاه کتاب و بر طبق مصاحبه‌های انجام گرفته با برخی از انتشارات حاضر در این نمایشگاه به نظر می‌رسد که تاکنون بخش زیادی از خریداران کتاب برای پرداخت وجه خریدهای موردنظر خود در این نمایشگاه از طریق پرداخت الکترونیک اقدام کردند و تاکنون نسبت بین پرداخت وجه نقد در مقابل استفاده از کارت‌های بانکی تا اندازه زیادی کاهش پیدا کرده است.

در مصاحبه های انجام شده با صاحبان غرفه های نمايشگاه کتاب این روند به خوبی مشخص بود، در سوالاتی که از برخی  غرفه‌های حاضر در نمایشگاه در خصوص میزان پرداخت الکترونیکی در مقایسه با پرداخت نقدی پرسیده شد. یکی از ناشرین مستقر در نمایشگاه در این خصوص گفت: قطعا پرداخت الکترونیکی نسبت به پرداخت نقدی از میزان بیشتری برخوردار است و می توان گفت نسبت موجود بین این دو نوع پرداخت در غرفه ما 70 به 30 است.

 علاوه بر موضوع پرداخت‌های الکترونیکی، موضوع دیگری که در این بخش از نمایشگاه از اهمیت برخوردار بود،  علاوه بر انتشارکتاب به صورت فیزیکی، در چند سال اخیر میزان تولید کتاب‌های الکترونیکی در حوزه‌های مختلف نیز افزایش پیدا کرده است و به خاطر مطالعه و خرید این دسته از کتاب‌ها نیز سایت‌های مورد نظر بسیار پر بازدید هستند اما درصد و میزان استفاده از آنها نسبت به میزان استفاده فیزیکی از کتاب بسیار پایین‌تر است.

ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه نیز از افزایش تمرکز بر روی بخش الکترونیکی کتاب ابراز رضایت کردند.در این رابطه ناشر مربوط به انتشارات کتاب‌های روسیه بیان کرد:قطعا اگر فضای کتاب به سمت الکترونیکی شدن پیش برود وضعیت رد این حوزه بسیار بهتر می‌شد چرا که اکثر قشر جوانان و حتی میانسالان می توانند با گوشی هوشمند خود کتاب بخوانند و در کنار آن به راحتی فعالیت‌های پرداختی و بانکی خود را برای خرید کتاب انجام می‌دهند.

وی افزود: اکنون در نمایشگاه پرداخت ها و فعالیت های مالی 60 درصد الکترونیکی و 40 درصد به صورت فیزیکی و نقدی است.ناشران خارجی و داخلی حاضر الکترونیکی بودن بن های کتاب را به عنوان یکی از حسن‌های این نمایشگاه می‌دانند و معتقد هستند که همین امر باعث تسریع فرآیند خرید کتاب، صرفه جویی در مصرف کاغذ و رضایت خریدار و ناشر می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  52