چگونه فینتک صنعت پرداخت را دگرگون ساخت

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گزارش می دهد:

هر روزه موسسات غیر بانکی زیادی هستند که در حال سرمایه گذاری در بخش تبدیل ارز و ارسال ارز هستند. توانایی شرکتهای فین تک در ارسال وجه بلافاصله، خطرات مربوط به نوسانات ارزی را کاهش می دهد و همچنین شرکتهای فین تک برای انجام این نقل و انتقالات هزینه های بسیار کمی را درخواست می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فین تک به طور قطع دیدگاه صنعت پرداخت را دگرگون ساخته و چگونگی، زمان، مکان و نحوه پرداخت ها را تغییر داده است، شرکتهای فناوری مانند اپل و فیس بوک جزو سردسته های این تغییرات هستند.

با پیشرفت این فناوری در بخشهای مختلف بازار، تغییرات بیشتری در بخش خرده فروشی را شاهد خواهیم بود که خدمات مالی را دگر گون می سازد، برای مثال، موسسات غیر بانکی در بخش خدمات مالی خارجی فعالیت می کنند و از هزینه های اضافی جلوگیری می کنند.

به همین شکل در شرکتها و بخش پرداخت ها، گسترش دهندگان صنعت مانند TARGET2و SEPA نوآوری و راه حل های جدیدی را با افزایش هماهنگ سازی پرداخت ها و تاسیس استانداردهای بازار ایجاد کرده اند. افزایش نقش در حال گسترش فین تک در بخش پرداخت ها، موسسات مالی را تشویق به ایجاد روابط با شرکتهای فین تک و یا سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی و افزایش امکانات مربوط به فین تک در بخش خدمات پرداخت این شرکتها کرد.

در زیر به برخی خصوصیات صنعت پرداخت ها می پردازیم:
کیف پول موبایلی ضرورت گوشی های هوشمند و استفاده گسترده از آن منجر به گسترش فناوری کیف پول موبایلی شد، در حال حاضر این امکان وجود دارد که با استفاده از گوشی های تلفن همراه عملیات پرداخت انجام شود. شما می توانی یک ورژن دیجیتالی از کارت اعتباری خود در گوشی موبایلتان داشته باشید که کارت شما را به موبایل شما متصل می کند و به شما این امکان را می دهد که توسط گوشی موبایل خود، صورتحسابهایتان را پرداخت کنید.

پرداخت های موبایلی فرد به فرد

پرداخت های موبایلی فرد به فرد این امکان را برای کاربران موبایلی فراهم می آورد تا از طریق گوشی خود به اشخاص دیگر پول پرداخت کنند. پرداخت فرد به فرد، همچنین می تواند تعاملات مالی بین اشخاص و موسسات مالی را نیز فراهم آورد.

تبدیل ارز خارجی و ارسال وجه

هر روزه موسسات غیر بانکی زیادی هستند که در حال سرمایه گذاری در بخش تبدیل ارز و ارسال ارز هستند. توانایی شرکتهای فین تک در ارسال وجه بلافاصله، خطرات مربوط به نوسانات ارزی را کاهش می دهد و همچنین شرکتهای فین تک برای انجام این نقل و انتقالات هزینه های بسیار کمی را درخواست می کنند.

پرداخت های بلافاصله فین تک، این امکان را فراهم می آورد که به سرعت پرداخت داشته باشید، بدون اینکه از کارت اعتباری استفاده کنید. شرکتهایی مانند پی پال، خدمات پرداختی استانداردی در سراسر جهان برای کاربران فراهم می آورند، بعلاوه، بسیاری از کشورها امکانات پرداخت سریع و بلافاصله را فراهم می آورند که برای رفع نیاز مشتریان موسسات مالی به کار می روند.

راه حل های ارز دیجیتالی معروف ترین نوع ارز دیجیتالی بیت کوین است که از فناوری بلاکچین برای ممکن سازی تعاملات فرد به فرد بدون نیاز به واسط استفاده می کند. هنگامی که پرداختی صورت می گیرد، تغییری در بلاکچین صورت می گیرد.

کویین ها به منظور کاهش هزینه ها در مقایسه با پرداخت با کارت اعتباری ایجاد شدند.

اقتصاد خرد بیش از 67 میلیون نفر از مردم از طریق پرداخت با فین تک آلبوم خوانندگان محبوب خود را خریداری می کنند. این نوع پرداخت به مشتریان کمک می کند که بلافاصله پس از انتخاب آلبوم، به جای اینکه روزها منتظر ارسال آن از طریق پست شوند موزیک مورد علاقه خود را دریافت کنند. واضح است که پرداخت های فین تک تجربیات ارزنده تر و ارزانتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. بسیاری از کاربران استفاده از این فناوری جدید را می پستندند و کار با آن برایشان لذت بخش است.

پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =