ارایه کلیه سرویس های خدمات بانکی و پرداخت با اپراتورهای مجازی موبایل

مدیرعامل شرکت داتین در گفتگو با بانکداری الکترونیک:

اپراتورهای اصلی تلفن همراه و بانک مرکزی چندیست مذاکراتی را برای فراهم سازی بستر ارائه خدمات حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک در سیم کارت های این اپراتورها انجام داده اند که با ایجاد اپراتورهای مجازی در فاز جدید موج تازه رقابتی در اپراتورهای مجازی شکل خواهد گرفت، همچنین بانکها را از بانک مرکزی و اپراتور اصلی بی نیاز خواهد کرد.

علی دانشگر، مدیرعامل شرکت داتین در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درخصوص موج جدید حضور اپراتورهای مجازی گفت: اپراتورهای اصلی تلفن همراه که شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل می شوند به MNO ها معروف هستند که هر کدام از این اپراتورها خدمات متنوعی را به مشترکین خود ارائه می دهند.

وی افزود: اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه نیز که به اختصار MVNO گفته می شود در واقع یک نوع اپراتور تلفن همراه است که اساسا خود شبکه زیرساختی و فیزیکی برای برقراری ارتباطات سیاریا موبایلی را در اختیار ندارد.

مدیرعامل شرکت داتین بیان داشت: این اپراتورها با انعقاد یک قرارداد همکاری با یک اپراتور اصلی تلفن همراه از شبکه ارتباط موبایلی این اپراتور موجود بهره می گیرند و خدمات متنوع و جذابی در حوزه های مختلف مکالمه، داده، پیامک و ارزش افزوده با استفاده از یک برند جدید ارائه می دهند.

دانشگر اظهار کرد: اپراتورهای مجازی در کنار اپراتورهای اصلی می بایست سرویس های ارزش افزوده جذابی را به مشتریان خود ارائه کنند تا مشتریان ترجیح بدهند که به جای مشترک یک اپراتور اصلی شدن، مشترک اپراتورهای مجازی بشوند.

وی افزود: البته زیرساخت ها مانند دکل های مخابراتی ، سوئیچ و به طور کلی ساختارهای سیستمی اپراتورها یکسان است، منتها اپراتورهای مجازی برای این هدف تشکیل شده اند که خدمات خاص و سرویس های ارزش افزوده ای را ارائه دهند که باعث رقابت با اپراتورهای دیگر شود.

مدیرعامل شرکت داتین در خصوص انواع سرویس های اپراتورهای مجازی بیان داشت: این سرویس ها انواع مختلف دارد مانند سرویس های خدمات بانکی، پرداخت، content و موارد دیگر که این اپراتورها باید با خلاقیت و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در حوزه های MVNO و MNO به خدمات رسانی بپردازند.

دانشگر درباره مثبت یا منفی ارزیابی کردن حضور اپراتورهای مجازی جدید در بازار خاطرنشان کرد: بحث مثبت یا منفی بودن حضور این اپراتورها مطرح نیست بلکه نکته مهم این است که در دنیا چنین بازاری پدید آمده که تعدادی از آنها موفق و تعدادی هم نا موفق بوده اند.

وی عنوان داشت: موفقیت یا عدم موفقیت یک اپراتور بستگی به این دارد که چه خدماتی را ارائه می دهد و چگونه می تواند در این بازار رقابت و خود را حفظ کند. بنابراین گسترش MVNO و MNO فی النفسه خوب یا بد نیست.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  2  =