ترجمه لحظه‌ای گفتار کاربر به هر زبان دلخواه امکان پذیر می‌شود

با استفاده از یک تکنولوژی جدید

ترجمه آنی طی چند سال اخیر راه نسبتا طولانی را پیموده است ولی مانند چیزی که در فیلم پیشتازان فضا می‌بینیم، پیشرفت زیادی در زمینه قابلیت‌های مختلف ارتباطی پیدا نکرده است. استارتاپ BabelOn مستقر در سن فرنسیسکو معتقد است که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی تلفیق گفتار، گپ خالی را در زمینه ترجمه لحظه‌ای زبان‌های مختلف پر کند. این تکنولوژی به کاربر این امکان را می‌دهد که با صدای خود، هر چه که به زبان می‌آورد را در لحظه به هر زبانی ترجمه کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برای دستیابی به این هدف، این تکنولوژی از نرم افزار و سخت افزارهای انحصاری خود استفاده می‌کند که در مرکز اصلی این شرکت در سن فرنسیسکو طراحی و تولید شده است. سیستم BabelOn،  برای تولید یک پروفایل از اطلاعات زبانی منحصر به فرد از صدای هر شخص، صدای آنها را به صورت تک تک در استودیو مخصوصی ضبط می‌کند و بعد با استفاده ار تکنولوژی تلفیق گفتار کاربر و زبان‌های دیگر، می‌تواند ترجمه گفتار آنها به زبان‌هایی مانند انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، آلمانی، پرتغالی، ماندارین( چین باستان)، ژاپنی و هندی را ارائه کند.

این شرکت می‌گوید این تکنولوژی که مدت 13 سال در حال توسعه بوده است، کاربردهای فراوانی دارد مانند دوبله فیلم‌ها و بازی‌های مختلف، مطالب آموزشی، دستیار هوشمند در سرویس‌های مبتی بر گوشی، دستگاه‌های پزشکی و حتی حفظ و نگه داری از زبان‌ها و صداهای مختلف برای استفاده مجدد در آینده.

لازم به ذکر است که فعلا تا زمان عرضه سرویس BabelOn، باید مدتی منتظر بمانیم. ضبط هر صدا در استودیو به خصوص این شرکت حدود دو ساعت زمان می‌برد و تولید مدولاسیون‌های مختلف از صدا و همچنین ارائه قابلیت‌های متفاوت ترجمه، ممکن است از یک هفته تا چند ماه زمان ببرد. این شرکت می‌گوید که تکمیل ساخت نمونه اولیه این برنامه، 6 ماه دیگر زمان نیاز دارد و تا سه سال آینده یه صورت کامل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

شرکت سازنده این برنامه در گزارشی اعلام کرد که برای نگه داری از اطلاعات صوتی هر کاربر تدابیر امنیتی پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده است تا امکان هر نوع سرقت و یا سواستفاده‌ای از صدای افراد امکان پذیر نباشد. یکی از سخنگویان شرکت می‌گوید که نرم افزار این برنامه به شیوه‌ای طراحی شده که هر نوع تغییری در نوع صدای ضبط شده کاربران را تشخیص می‌دهد و اجازه دسترسی به پروفایل کاربر، منوط به تایید صدای آنها خواهد بود.

برای این پروژه تا کنون بیش از 30 هزار دلار سرمایه با کمک پلت فرم سرمایه گذاری جمعی Indeigogo جمع آوری شده است و پاداش‌های زیادی برای حامیان در نظر گرفته شده است.

کاربران برای استفاده از این برنامه و ضبط صدای خود باید مبلغی حدود 5 هزار دلار بپردازند  همچنین به صورت حضوری به دفتر مرکزی این استارتاپ مراجعه کنند. احتمالا با چنین هزینه‌های بالایی، قابلیت‌های این شرکت بیشتر برای استفاده در فیلم‌ها و بازی‌ها کارایی خواهد داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  27