افزایش کسری بودجه آمریکا

در پی کاهش درآمدهای مالیاتیُ

کاخ سفید اعلام کرد؛ کاهش درآمدهای مالیاتی باعث افزایش کسری بودجه سال جاری به 702 میلیارد دلار خواهد شد، که 99 میلیارد دلار نسبت به برآوردهای دو ماه پیش افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از آسوشتیدپرس از واشنگتن، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد؛ کاهش درآمدهای مالیاتی باعث افزایش کسری بودجه سال جاری به 702 میلیارد دلار خواهد شد، که 99 میلیارد دلار نسبت به برآوردهای دو ماه پیش افزایش داشته است.
طبق گزارش منتشر شده از سوی دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، کسری بودجه سال 2018 که از اول اکتبر شروع می شود با افزایش 149 میلیارد دلاری به 589 میلیارد دلار خواهد رسید. در این شرایط قانون گذاران آمریکایی بر روی لایحه های بودجه ای کار می کنند که با اضافه کردن آنها به پیشنهاد پنتاگون ترامپ این رقم حتی بیشتر افزایش خواهد یافت.
سال گذشته کسری بودجه 585 میلیارد دلار ثبت شد.
کاخ سفید مقصر این شرایط را «سیاست های شکست خورده دولت قبلی» می داند.
میک مولوانی مدیر بودجه کاخ سفید درباره این موضوع گفت «افزایش کسری بودجه نیاز جدی به بازگردانی نظم مالی به امور مالی کشور را برجسته می کند. اگر شهروندان بخواهند آینده ای موفق و ایمن داشته باشند، کشور ما باید تغییرات قابل توجهی در سیاست ها و اولویت های بودجه دولت قبلی ایجاد کند».
این گزارش درحالی منتشر شد که در اواخر ماه مه، ترامپ با انتشار یک برنامه بودجه، پیشنهاد کاهش برنامه های داخلی و وعده تنظیم بودجه ظرف یک دهه را ارائه کرده بود. ولی این گزارش بر پیش بینی های خوشبینانه رشد اقتصادی متکی بود.
بودجه ترامپ پیش بینی می کند که اقتصاد آمریکا به زودی به رشد سالانه سه درصدی در تولید ناخالص داخلی دست خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6