دلار روند نزولی خود را متوقف کرد

در بازار معاملات جهانی و بورس؛

در بازار معاملات روز چهارشنبه، دلار از کمترین سطح خود در ۱۳ ماه اخیر فاصله گرفت؛ در حالیکه هر اونس طلای جهانی ۱۵ دهم درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه تقریبا سیر یکنواختی را آغاز کرد؛ ضمن اینکه دلار هم ارزش خود را در برابر سایر ارزهای اصلی به دلیل انتظار کشیدن سرمایه گذاران از تصمیمات پیش رو جلسه امروز و فردای «فدرال رزرو» حفظ کرد و تقریبا با روند مثبت شروع بکار کرد.

بر همین اساس، پیش بینی می شود که نتیجه این جلسه، عدم تغییر نرخ بهره بانکی باشد؛ ضمن اینکه که هر گونه اقدامات بی محابانه از سوی «فدرال رزرو» می توند بر روی ارزش دلار تاثیر منفی داشته باشد.

در بازار بورس آسیا، میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن تغییر بسیار جزیی را شاهد بود؛ البته بورس استرالیا و «نیکی» ژاپن هر کدام به ترتیب یک درصد و ۵ دهم درصد روند افزایشی داشتند؛ در حالیکه بورس «کاسپی» کره جنوبی و «شانگهای» چین هر کدام با ۳ دهم درصد و ۴ دهم درصد سیر نزولی روبرو شدند.  

همچنین انتظار می رود در اروپا، بورس «فوتسی» لندن، CAC فرانسه و DAX آلمان هم بدون تغییر فعالیت خود را آغاز کنند.  

در بازار جهانی ارز، دلار بخشی از ارزش از دست رفته خود در برابر شش سبد اصلی ارز را به دست آورد و از کمترین میزان ارزش خود در ۱۳ ماه اخیر فاصله گرفت و شاخص آن به ۹۴.۱۴۳ رسید و هر دلار آمریکا در مقابل ین هم با روند یکنواخت به ۱۱۱.۹۰۵ ین رسید.

هر یورو هم در برابر ۱.۱۶۳۹ دلار رسید و از بیشترین سطح خود در دو سال اخیر که در برابر ۱.۱۷۱۲ دلار در بازار معاملات دیروز ثبت شده بود، فاصله گرفت.

بر پایه این گزارش، قیمت منطقه ای طلا هم در بازار معاملات روز چهارشنبه با ۱۵ دهم درصد کاهش به یکهزار و ۲۴۶ دلار و ۵۲ سنت در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −    =  36