تعریف ۵۴ پروژه از سوی بانک مرکزی در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۰

کارشناس بانکداری الکترونیک مطرح کرد:

مسعود داوری نژاد، کارشناس بانکداری الکترونیک حکیمی را یکی از بهترین گزینه‌های معاونت دانست و اولویت اصلی او را اجرایی کردن نقشه راه 1400 عنوان کرد. او گفت که باید مشاوران خبره استخدام شوند و معاونت فعالیت‌های کم اهمیت را به رده‌های پایینی واگذار کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مسعود داوری نژاد درباره وظایف معاونت فناوری‌های نوین اظهار کرد: هنوز ابلاغیه‌ای که وظایف معاونت را شرح داده باشد ندیدم. بر اساس عناوین کلی فناوری اطلاعات و واحدهایی مانند اداره نظام‌های پرداخت که زیر نظر معاونت فناوری‌های نوین فعالیت دارند، می‌توان این استنباط را داشت که هدایت و مشی دادن به امور اداره نظام‌های پرداخت و بانکداری الکترونیک و آوردن مباحث و طرح تاثیرات روابط الکترونیک در بانکداری نوین وظایف این معاونت باشد. در زمان مدیریت آقای کرمانشاه هم بیشتر به این موارد تئوریک مربوط به فناوری‌های جدیدی مانند بلاچین‌ها که بانک‌ها و بانک مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، توجه می‌شد.

 

او با اشاره به اینکه رگلاتور بانکی به عهده بانک مرکزی است و خود را در اداره نظام‌های پرداخت نشان می‌دهد، گفت: سیستم‌های پرداخت به رگلاتور نیاز دارند و همچنین به جزئیات توجه دارند؛ جزئیات شامل پروانه‌ها و فعالیت‌های فینتک‌هاست که باید معاونت فناوری‌های نوین به آنها توجه کند. مواردی که عنوان شد وظایفی بود که معاونت قبلی به عهده داشت و انجام می‌داد.

 

این کارشناس بانکداری الکترونیک در ادامه خاطرنشان کرد: در بانک مرکزی پروژه‌ مهمی با عنوان نقشه راه 1400 مطرح شد که این پروژه تمام شده و 54 پروژه اصلی تعریف شده است که تمام شئونات بانک از جمله بخش فناوری اطلاعات را کاملا تحت تاثیر قرار داده است. ادعا این است که در بخش‌های مختلف، بانک مرکزی را به استاندارد بانک‌های نوین جهانی می‌رسانیم که در واقع توانمندساز و ابزار اصلی آن IT است.

 

داوری نژاد افزود: بر اساس توانمندی این واحدهاست که نظارت بانک‌ها طراحی می‎شود. بانک مرکزی ابتدا نقشه راه 54 سرفصل مهم و روابط آنها را طراحی کرد؛ در حالی که طراحی تفضیلی هر کدام از آنها به مشاوران خبره احتیاج دارد. به همین دلیل بانک مرکزی شرکت مشاوره را ایجاد کرد تا بتواند از کمک مشاوران بهره‌مند شود. با توجه به تمام مواردی که بیان شد، مهمترین چالش معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی را اجرایی کردن نقشه راه 1400 می‌دانم.

 

او در پایان عنوان کرد: حکیمی کارشناس خبره‌ای در حوزه پرداخت است و تعامل خوبی با شرکت‌های پرداخت دارد. قطعا هر حرکتی برای حل مسائل مربوط به پرداخت حمایت او را می‌طلبد تا رفع و رجوع شود. درباره مسائل مربوط به فناوری اطلاعات یا مباحثی در ارتباط با رگلاتوری هم باید گفت به مشاوران خبره نیاز دارند. همچنین در معاونت اقدامات زیادی است که باید تقسیم‌ بندی شده و هر کدام به رده‌های پایینی واگذار شود که حکیمی، به عنوان معاون بتواند به اولویت‌های اصلی بپردازد. حکیمی گزینه خوبی برای حل تمام مسائل و مشکلات بانک مرکزی است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  11  =  21