حمایت بانک رفاه از نظام سلامت در ۵۷مین سال فعالیت

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روند فعالیت بانک رفاه را بررسی می‌کند:

بانک رفاه کارگران امروز در حالی 57 ساله می‌شود که در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی سرآمد و یکی از مهم ترین بانک‌‍‌های تجاری کشور در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و اشتغال زاست. اکنون بانک رفاه به عنوان تنها بانک اجتماعی و مهم‌ترین پشتیبان نظام سلامت کشور است و همواره، حتی در تنگناهای اقتصادی، با ثبات و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه گام برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک رفاه کارگران امروز در حالی 57 ساله می‌شود که در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی سرآمد و یکی از مهم ترین بانک‌‍‌های تجاری کشور در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و اشتغال زاست. اکنون بانک رفاه به عنوان تنها بانک اجتماعی و مهم‌ترین پشتیبان نظام سلامت کشور است و همواره، حتی در تنگناهای اقتصادی، با ثبات و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه گام برداشته است.

 

بانک رفاه کارگران در اجرای  تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه‌های اجتماعی به منظور سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندی‌های طبقه کارگر در تاریخ 27 مرداد ماه 1339 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد. سرمایه اولیه این بانک چهار صد میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد. بانک رفاه یک بانک تجاری شناخته شده و با  55  سال تجربه در ارائه خدمات بانکی، بهره‌مندی از 10 هزار نیروی انسانی و در اختیار داشتن هزار و 44 شعبه فعال در سراسر کشور، می‌کوشد از طریق ارائه مطلوب انواع خدمات بانک، رضایت عموم اقشار جامعه را تامین کند.

 

این بانک با برخورداری از اعتماد مردم و توانمندی بالای سرمایه انسانی خود، در اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی، خدمات ارزشمندی را به صادرکنندگان کشور ارائه می‌دهد. بانک رفاه از نظر بانک‌های معتبر بین‌المللی، یکی از خوشنام‌ترین بانک‌های تجاری محسوب می‌شود که با داشتن کارگزاران منتخب از بانک‌های تراز اول دنیا، نیازهای مشتریان خود در عملیات بانکی بین‌المللی را مرتفع می‌کند.

 

خصوصی سازی بانک رفاه

پس از ماه‌ها تلاش هیـــات مدیره بانک رفاه، سرانجام در مهر ماه 1390 شـــورای پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جدید بـــانک را به تصویب رساند و در تاریخ 20 خرداد سال 91 با ثبت این سامانه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، بانک رفاه به طور رسمی خصوصی شد و سرمایه بانک از 895 میلیارد ریال به چهار هزار میلیارد ریال به ثبت رسید. با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال، زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوب‌تر به مشتریان از طریق 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد. در حال حاضر دکتر محمدعلی سهمانی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانک رفاه کارگران است و چهار نفر شامل محمدحسین مهدوی عادلی، فرشید فرخ نژاد، حسین رحمتی و نجات امینی اعضای هیات مدیره هستند.

 

دستاوردهای بانک رفاه

همچنین از دستاورد‌های مهم بانک در سال‌های اخیر می‌توان به کسب رتبه برترین دستگاه در زمینه تکریم مشتریان در گروه بانک و بیمه در سال‌های متوالی، استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001 و اخذ گواهینامه مربوطه به عنوان اولین بانک خاورمیانه در سال 1378 و تداوم همه ساله آن تاکنون اشاره کرد. موفقیت بانک رفاه در محیط رقابتی کنونی، در گرو برنامه‌ریزی مطلوب با رویکردی آینده‌نگر است؛ به همین منظور استراتژی بانک رفاه در قالب «راه رفاه» تدوین شده است که این نقشه به عنوان سند راهبردی میان مدت بانک در گذار به خصوصی که با تمرکز بر برآورده‌سازی متوازن نیاز‌های کلیه ذینفعان بانک تدوین شده است، راهنمای بانک در این مسیر است. خصوصی شدن، بزرگ‌ترین تحول در تاریخ پرقدمت بانک رفاه، با تغییر ساختار مالکیتی و آغازی بر حرکت سریع‌تر در دستیابی به اهداف بالاتر است.

 

مسئولیت‌های اجتماعی بانک رفاه

بانک رفاه همواره نقش موثر و فعالی در ایفای مسئولیت‌‎‌های اجتماعی داشته و در ارتقای جایگاه اجتماعی بانک نزد افکار عمومی جامعه بسیار موفق عمل کرده است. کمک به مراکز پژوهشی و دانشگاهی، مساعدت با انجمن‌های خیریه و عام‌المنفعه و ارائه خدمات و امکانات بانک به اقشار مختلف جامعه، اعم از فرهنگیان، پرستاران و… بخشی از توفیقات بانک در این باره است و در این خصوص می‌توان به مواردی همچون کمک مالی جهت آستانه حضرت معصومه (س)، اهدای البسه زمستانی به آسایشگاه خیریه کهریزک، حمایت مالی از بازی‌های زنان مسلمان، کمک به انجمن حمایت از بیماران کلیوی، تالاسمی و سرطانی، تجلیل از خبرنگاران جانباز، تجلیل از هنرمندان صنایع دستی، حمایت از طرح پلاک‌دارکردن بیماران دیابتی، حمایت از برگزیدگان جشنواره کارآفرینی دانشگاه شریف، توزیع بسته‌های فرهنگی در مدارس، اهدای تجهیزات پزشکی و توانبخشی به آسایشگاه خیریه کهریزک، تجلیل از ائمه جماعات اشاره کرد.

 

محصولات و خدمات الکترونیکی بانک رفاه کارگران

تعداد کارکنان بانک رفاه کارگران به 10 هزار نفر می‌رسد که 1844 نفر از کارکنان زن و هشت هزار 106 نفر هم مرد هستند. تعداد دستگاه خودپرداز ۲۸۷۶، تعداد دستگاه پایانه شعب ۲۱۲۱، تعداد کارت صادرشده 20 میلیون و 410 هزار و 90 است و تمام محصولات الکترونیکی بانک رفاه کارت بانکی، همراه بانک، رفاه پرداخت، پیام کوتاه بانکی، تلفنبانک، خودپرداز و پایانه فروش هستند. بانک رفاه کارگران همچنین خدماتی از قبیل استعلام ضمانت‌نامه، پرداخت اقساط تسهیلات با کارت شتابی، پرداخت اقساط تسهیلات از طریق انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت قبوض، دریافت شماره شبا، پرداخت حق بیمه با کارت شتابی، پرداخت قبض همراه اول با شماره موبایل و درخواست درگاه پرداخت اینترنتی را ارائه می‌دهد.

 

بانک رفاه ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور را دارد

نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم جشن گرامیداشت پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس بانک رفاه گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد اجتماعی متکی به اعتماد اجتماعی و سرمایه های اجتماعی است. بانک رفاه با استفاده از این فرصت، ظرفیت تبدیل شدن به بزرگترین بانک کشور را دارد.  مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تشریح دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی و حیطه فعالیت‌های آن پرداخت و خاطرنشان ساخت: وظیفه اصلی سازمان ایجاد امنیت خاطر بین نیروهای مولد جامعه است. براساس این رسالت، همه ما وظیفه داریم از این سرمایه به نحو احسنت مراقبت کنیم و هر روزه بر ارزش آن بیافزاییم.

 

او در ادامه افزود: براساس الزامات سازمان تأمین اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی این سازمان، بانک رفاه به عنوان بازوی اقتصادی آن، از سال 1339 فعالیت اثربخش داشته است. نوربخش با اشاره به اینکه حدود 42 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم سهامدار سازمان تأمین اجتماعی هستند، خاطر نشان ساخت: بانک رفاه زمینه های بسیار مطلوبی برای فعالیت اقتصادی با طیف بسیار متنوعی از مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی دارد. در صورتی که بانک رفاه بتواند با اعتبار سازمان، هم افزایی با مخاطبان سازمان و مجموعه های اقتصادی زیر مجموعه آن داشته باشد. اتفاقات بسیار مهمی برای این بانک رقم خواهد خورد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر افزایش فعالیت‌های بانک و ارزش آفرینی بیش از پیش در عرصه‌های داخلی و خارجی، تصریح کرد: برای تبدیل شدن به یک بانک فعال داخلی و خارجی، یک سری الزامات لازم و ضروری است. یکی از این الزامات برای بانک رفاه، افزایش سرمایه مطلوب آن است.

 

نوربخش با اشاره به اینکه افزایش سرمایه بانک در بودجه سال 96 سازمان، لحاظ شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال افزایش هشت هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک رفاه هستیم. وی ادامه داد: در سال‌های آتی با پرداخت دیون دولت به سازمان، افزایش بیشتری در سرمایه بانک صورت می‎‌گیرد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خاتمه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته و به ویژه سال 95، بانک رفاه حامی سازمان در پرداخت دیون خود به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها بود و این اقدام بانک رفاه، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد موفق سازمان داشته است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  2  =