کارتهای اعتباری بانک ملی در آستانه صدور مجدد

کارتهای اعتباری بانک ملی که حدود 10 ماهی است متوقف شده با شروع دولت دوازدهم در آستانه صدور مجدد به صورت فراگیر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک ملی ایران از 17ماه پیش یعنی فروردین ماه سال گذشته صدور کارتهای اعتباری به صورت فراگیر را از دو طریق اینترنتی و شعب آغاز کرد و توانست طی 7 ماه بالغ بر 335 هزار فقره کارت اعتباری با حجم اعتبار 36هزار میلیارد ریال به مشتریان این بانک تحویل دهد.

منابع مطلع عنوان می کنند که میزان مطالبات معوق این کارت‌ها کمتر از نیم درصد بوده این در حالی است که استاندارد جهان حدود 2.5 درصد مطالبات غیر جاری است.

بنابراین گزارش برخی افراد ادعا می‌کنند که صدور کارت اعتباری باعث خروج منابع از بانک می‌شود اما تجربه بانک ملی این ادعا را تایید نمی کند و شاخص های جذب منابع در این بانک نشان می دهد در 17 ماه گذشته  جذب منابع روندی صعودی داشته است.

همچنین شاخص‌های عملکردی نشان می دهد صدور کارت اعتباری نه تنها برای بانک ملی زیان‌ده نبوده بلکه سود نیز به همراه داشته است.

بنابراین گزارش شنیده ها حاکی است که با توجه به راهبردهای کلان دولت دوازدهم در توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط و برای تهییج تقاضا در تلاش است تا توسعه کارتهای اعتباری را نه به صورت دستوری بلکه با تسهیل سودآوری این نوع خدمات بانکی را توسعه دهد و بانک ملی به عنوان بانک پیشرو در حمایت از تولید و اشتغال در این راستا قرار گرفته است که صدور فراگیر این کارتها را به زودی آغاز می کند.

صدور کارت اعتباری در کشورهای مختلف دنیا توانسته زمینه تغییر ماموریت بانکها را از پرداخت تسهیلات به مشتریهای خرد تغییر داده و نیازهای خرد مشتریان به تسهیلات را از طریق کارت اعتباری پاسخ داده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +    =  14