ولزفارگو اولین نسل خودپردازهای غیر تماسی را به بازار آمریکا عرضه کرد

ولزفارگو اعلام کرده است که بیش از ۴۰٪ یعنی در حدود بیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودپرداز خود را به تکنولوژی nfc مجهز کرده است که مشتریان را قادر به انجام معاملات بدون نیاز به کشیدن کارت بانکی خود خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از ولزفارگو اعلام کرده است که بیش از ۴۰٪ یعنی در حدود بیش از ۵۰۰۰ دستگاه خودپرداز خود را به تکنولوژی nfc مجهز کرده است که مشتریان را قادر به انجام معاملات بدون نیاز به کشیدن کارت بانکی خود خواهند کرد.این کمپانی اعلام نموده کاربران می‌توانند از NFC همانند تکنولوژی "بزن و برو" بهره ببرند و از کیف پول‌های تلفن همراه مانند اپل پی، اندرویدپی و سامسونگ پی و کیف پول خود این کمپانی که برای سیستم عامل آندروید عرضه شده است استفاده کنند.

این بانک قبلاً برنامه‌های خود برای انجام عملیات مالی بدون تماس با ATM را در اوایل سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود و در ابتدا تکنولوژی کد دسترسی را برای انجام عملیات مالی از طریق ATM بدون نیاز به کارت اعتباری فیزیکی را عرضه کرد که این پروژه از طریق موبایل بانک کار می‌کرد و از همین طریق نیز به اولین بانک ایالت متحده تبدیل شد که خودپردازهای بدون کارت را به بازار عرضه کرد.

بعد از معرفی تکنولوژی، کد دسترسی به اندازه کافی محبوب بوده و بر اساس گفته‌های شرکت تا به امروز نزدیک به ۳ میلیون تراکنش کارت رایگان انجام شده است.

ولز فارگو همچنین اعلام کرد در حال حاضر، مشتریان می‌توانند با استفاده از تلفن‌های هوشمند یا دستگاه پوشیدنی خود (مثل ساعت اپل) و نزدیک کردن آن‌ها به ترمینال ATM معاملات خود را انجام دهند.

دستگاه‌های خودپرداز پشتیبان کنندهٔ NFC دارای نماد «بدون تماس» هستند که بر روی دستگاه نشان داده می‌شود، بنابراین مشتریان متوجه خواهند شد که آیا دستگاه ویژگی را پشتیبانی می‌کند یا خیر و در صورت نبود این ویژگی مشتریان با وارد کردن پین کد به صورت معمول معاملات خود را انجاممی دهند.

 

همچنین ولز فارگو اعلام کرده قصد دارد تا سال آینده سالیانه ۸۰۰۰ دستگاه باقی مانده خود را برای پشتیبانی از معاملات NFC ارتقا دهد.

البته Wells Fargo تنها بانکی نیست که سیستم‌های خود را برای آینده بدون تماس آماده می‌کند. بانک مرکزی امریکا نیز در سال گذشته پیشنهاد قراردادنNFC را در دستگاه‌های خودپرداز ارائه داد و چیس نیز به عنوان بانکی دیگر برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =