شوک های لحظه ای بیت کوین

پول مجازی یک ماهه بیش از 5 هزار دلار گران شد

به بیت کوین “به چشم ایمیل نگاه کنید، همه می توانند از آن استفاده کنند ولی هیچ شرکت خاصی نیست که مسئول آن باشد”.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بیت‌کوین این پول جنجالی که هنوز خیلی چیزها در موردش نمی‌دانیم. در سایت بیت‌کوین نوشته است: به بیت کوین "به چشم ایمیل نگاه کنید، همه می توانند از آن استفاده کنند ولی هیچ شرکت خاصی نیست که مسئول آن باشد". معاملات بیت کوین غیرقابل بازگشت هستند به این معنا که هیچ کس نمی تواند دریافت یا پرداخت بیت کوین را مسدود کند.

اما ارزش این سرمایه با این آزادی عمل و قدرت بالا در حال حاضر چقدر است؟ امروز 11 آذر 96 در ساعت 14 بالاترین قیمت بیت کوین 11126.59 دلار بود. از دوم نوامبر (11 آبان) این پول اینترنتی قیمت خود را از 7000 دلار شروع کرد. یک بار در 13 نوامبر با افت شدید قیمت مواجه شد و به 5755 دلار رسید اما در طول ماه گذشته بیت کوین روند رو به رشدی را طی کرد و در 29 نوامبر به 11039.76 دلار رسید و در همان روز شروع به افت قیمت کرد. ابتدا به 9868 دلار رسید و سپس در 30 نوامبر باز هم افت داشت و به 9332 دلار رسید اما از اول دسامبر مجددا شروع به رشد کرد و امروز هم به بالاتر از 11000 دلار رسید. قیمت بیت کوین هر لحظه در حال تغییر است و می تواند همین امروز به بالاتر یا پایین تر از این حد برسد.

تعداد افرادی که از بیت کوین استفاده می کنند را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد اما سایت coindesk  در گزارش سال 2016 خود تعداد ولت های بیت کوین را 14 میلیون عدد اعلام کرد. البته باید در نظر گرفت که هر کابر ممکن است چندین ولت داشته باشد. ولت به زبان فارسی همان کیف پول است. این کیف پولها انواع مختلفی دارند و بستگی دارد شما می خواهید در موبایلتان آن را همراه داشته باشید یا در کامپیوتر و یا شبکه بی انتهای اینترنت آن را ذخیره کنید. 7 وب سایت مختلف برای ولت ها وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  8  =