بیت کوین سوار بر بلاک چین

آیا بستر مبادلاتی پول مجازی ایمن است؟

بیت کوین در سال 2009 از بلاک چین به عنوان پایه استفاده کرد که نقش نسخه اولیه را برای تمام معاملات دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پایه مبادلات آینده مجازی را بلاک چین بنا نهاد. زنجیره ای که ایمنی و آزادی اطلاعات را در طراحی خود ذخیره دارد.

 

بلاکچین (blockchain) فهرست در حال رشدی از بسته های ثبت شده مجازی با نام بلاک (block) است که با استفاده از رمزنگاری به هم مرتبط و ایمن شده اند. هر بلاک معمولا شامل یک نشانگر هش (hash) که آن را به بلاک قبلی وصل می کند، برچسب زمانی (timestamp) و اطلاعات تبادل شده است. بلاک چین ها با طراحی خود نسبت به تغییر داده های خود مقاوم هستند. هاروارد بیزنس ریوو (Harvard Business Review) این سیستم را به عنوان " سیستم توزیع باز" معرفی کرد که می تواند تبادلات بین دو نفر را کاملا، به صورت قابل تایید و دائمی ثبت کند".

 

امنیت بلاک چین ها در طراحی شان است. این تکنولوژی مدیریت مالی را از دست قدرتی مرکزی خارج و در شبکه گسترده ای از کامپیوترها پخش می کند. همه افراد در لحظه ناظر به سیستم و در عین حال در سیستم تحت نظارت هستند.

 

طرح انتزاعی اولین بلاک چین در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس به اسم ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد و در سال 2009 به عنوان پایه بیت کوین استفاده شد که نقش نسخه اولیه را برای تمام معاملات دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =