دردسر حفاظت از حریم خصوصی

بانکداری دیجیتال در سال 2018 وارد چالش می شود

در سال 2018 میلادی اگر بانکداری دیجیتال ایجاد شود، خدمات رایانش ابری با چالش جدی ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران مواجه خواهد بود.

چشم انداز رایانش ابری در حوزه بانکداری ایران در سال 2018 میلادی، به تصمیم بانک مرکزی بستگی دارد و اگر بانکداری دیجیتال ایجاد شود، خدمات رایانش ابری با چالش جدی ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران مواجه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرتضی جوان رئیس مرکز تحقیقات رایانش ابری در دانشگاه امیر کبیر، درباره وضعیت کنونی رایانش ابری  در حوزه بانک  می گوید: «امروزه اکونومی اقتصاد از طریق فناوری api ،   تا حد زیادی ما را به خدمات رایانش ابری نزدیک کرده است و بانک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.  در حال حاضر استارت آپ های زیادی به صورت ابری یا همان سیستم شبکه ای در جریان هستند و این جریان ادامه پیشرفت در بانکداری الکترونیک را نوید می دهد».

این کارشناس در ادامه توضیح می دهد: « ارتقای رایانش ابری در حوزه بانکداری  کشور به  تصمیم گیری و اجازه بانک مرکزی در خصوص ایجاد بانکداری دیجیتال وابسته است. اگر بانک مرکزی قوانین و شرایط لازم برای بانکداری دیجیتال را ایجاد نکند ، پیشرفت رایانش ابری ارتقایی در پی نخواهد داشت» .

جوان در پایان تاکید می کند:« اگر بانکداری دیجیتال ایجاد شود، پیشرفت خدمات رایانش ابری در حوزه بانکداری ، مبحث حریم خصوصی افراد به عنوان چالش مهمی در پی خواهد داشت. چشم انداز رایانش ابری در سال 2018 با بحث امنیت برای خدمات این فناوری رو به رو خواهد بود».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80