افرادی که بيش از همه از رونق بيت کوين سود مي برند/ عکس

اربابان سکه؛

افرادی که سهمي قابل توجه در معاملات بیت کوین در اينترنت دارند.

بيت کوين (Bitcoin) يا اصولاً مفهوم جديدي تحت عنوان «ارز رمزپايه» (Cryptocurrency) منتقديني جدي و نامدار در ميان فعالان حوزه بانکي و تجارت دارد. تا حدي که مدير اجرايي موسسه معتبر «JPMorgan» پول مجازي را يک «فريبکاري» مي داند که به زودي به رسوايي ختم خواهد شد. اما هزاران نفر در دنيا با او و منتقدين هم عقيده نيستند. رشد شگفت انگيز ارزش بيت کوين از 966 دلار در ابتداي سال 2017 به بيش از 6000 دلار در حال حاضر خود، به خوبي گوياي اين مطلب است. حال يک سوال اساسي در اين ميان مطرح مي شود، چه کساني بيش از همه از اين افزايش ارزش نجومي ارزهاي رمزپايه نفع برده اند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از آريا؛ اربابان بيت کوين گرچه اساس مراودات بيت کوين بر پايه ناشناس باقي ماندن و غير قابل رديابي بودن استوار است، اما در دنيا هستند کساني که به صورت عمومي اشتياق خود را به بيت کوين آشکار ساخته و سهمي قابل توجه در معاملات آن در اينترنت دارند.

digiato نوشت: در اين مطلب قصد داريم شما را با 8 مورد از بزرگترين «اربابان سکه هاي مجازي» آشنا کنيم.

دوقلوهاي وينکل ووس (Winklevoss)نام تايلر و کامرون وينکل ووس زماني بر سر زبان ها افتاد که از مارک زاکربرگ مالک فيسبوک بابت دزديدن ايده شان در خلق يک شبکه اجتماعي شکايت کردند. از اين شکايت رقمي در حدود 65 ميليون دلار نصيب آنها شد و اين دو به همين سادگي به ثروتي قابل توجه دست يافتند.
اين دو برادر بخشي از پول مورد اشاره را روي بيت کوين سرمايه گذاري کردند، به نحوي که 11 ميليون دلار وينکل ووس ها در سال 2013 حدود يک درصد از کل حجم پولي را تشکيل مي داد که در اين حوزه وجود داشت.
جالب است بدانيد که آن سرمايه در حال حاضر با رشدي 21 برابري به رقم شگفت انگيز 231 ميليون دلار تبديل شده است.

بري سيلبرت (Barry Silbert)بري سيلبرت يک سرمايه گذار خطرپذير و بنيان گذار «گروه Digital Currency» است. او يکي از نخستين طرفداران و حاميان گسترش بيت کوين به شمار مي رود. بر طبق برخي شايعات او کسي است که در سال 2014 حدود 48 هزار بيت کوين ضبط شده را در حراجي پليس آمريکا خريداري نمود.
آن زمان ارزش هر واحد از اين پول ديجيتال 350 دلار بود. بنابراين سرمايه گذاري 16.8 ميليون دلاري سيلبرت پس از سه سال با رشدي 16 برابري حالا به 268.8 ميليون دلار بالغ مي شود.


تيم درپر (Tim Draper)درپر نيز مانند سيلبرت يک سرمايه گذار خطرپذير است. او که ثروت اوليه خود را از راه سرمايه گذاري در سرويس اسکايپ به دست آورد، در سال 2014 و در حراجي ديگر بيت کوين هاي ضبط شده توسط پليس آمريکا بيش از 30 هزار واحد از اين ارز رمزپايه را خريداري نمود.
او با پرداخت تنها 19 ميليون دلار حالا صاحب ثروتي ديجيتال به مبلغ 171 ميليون دلار است. او خوشبيني زيادي به آينده ارزهاي ديجيتال دارد و خود يکي از حاميان اصلي پول مجازي جديد Tezos به شمار مي رود.

چارلي شرم (Charlie Shrem)بر خلاف بقيه اعضاي اصلي حاضر در اين ليست، شرم از شهرت چندان مثبتي برخوردار نيست. او از نخستين اعضاي «بنياد بيت کوين» (Bitcoin Foundation) به حساب مي آيد. بنيادي که قرار بود از کاربري هاي اين ارز ديجيتال محافظت نمايند، اما تقريباً تمام اعضاي آن بعدتر به دليل مشارکت در اعمال مجرمانه تحت تعقيب قرار گرفتند.
شخص چارلي شرم به جرم مشارکت در پولشويي 2 سال از عمر خود را پشت ميله هاي زندان گذارند. اما او حالا صاحب يک استارتاپ سرمايه گذار در زمينه پول ديجيتال است. هيچ کس به طور دقيق از تعداد بيت کوين هاي تحت مالکيت او اطلاعي ندارد، اما شنيده ها حاکي از آن است که او در روزهاي اوليه شکل گيري اين پول مجازي هزاران واحد از آن را به قيمتي ناچيز خريداري کرده و حالا ثروتي هنگفت را در اختيار دارد.

توني گاليپي (Tony Gallippi)گاليپي بنيان گذار و مدير عامل کمپاني «Bitpay» است. شرکتي که از آن به عنوان يکي از سردمداران پردازش بيت کوين و صاحب يکي از بزرگترين ذخاير آن ياد مي شود. هنوز برآورد دقيقي از ميزان دارايي شرکت تحت مالکيت گاليپي وجود ندارد، اما شنيده ها حاکي از آن است که در چند سال گذشته دست کم معادل بيست ميليون دلار بيت کوين توسط Bitpay خريداري شده است. مطمئناً گاليپي و شرکتش با افزايش ارزش چشمگير ارز مذکور در سال اخير به ثروتي قابل توجه دست يافته اند.

ساتوشي ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)از ساتوشي ناکاموتو يا هر شخص ديگري که در پشت اين نام قرار گرفته به عنوان مغز متفکر بيت کوين و کسي که مفهوم ارز رمزپايه را پايه گذاري کرده ياد مي شود. پس از آغاز تحقيقات گسترده در سال 2008 در خصوص بيت کوين، ناکاموتو مخفي شد و هرگز حاضر نشد تا هويت واقعي خود را آشکار سازد.
حتي يک بار شخصي اروپايي ادعا کرد که ناکاموتو است، اما شواهدي که او ارائه داد براي اثبات اين ادعا کافي نبود.
وقتي هنوز توافقي در خصوص هويت واقعي اين فرد وجود ندارد، جاي تعجب نيست که کسي از تعداد دقيق بيت کوين هاي در اختيار او اطلاعي نداشته باشد. با اين حال بر طبق بررسي يک توسعه دهنده ارزهاي رمزپايه در سال 2013، ناکاموتو بيش از يک ميليارد بيت کوين در اختيار دارد.
اگر اين رقم مذکور را صحيح در نظر بگيريم، در حال حاضر ناکاموتو بيش از 6.1 ميليارد دلار ثروت دارد. اگر او روزي تصميم به فروش کل دارايي ديجيتال خود بگيرد، قيمت آن در زماني کوتاه با افت قابل توجهي مواجه خواهد شد.

دولت آمريکاشايد تعجب کنيد، اما بيت کوين به عنوان يک پول ديجيتال نرم افزار محور که قرار بود محدوديت هاي ارزي را در تجارت هاي بين المللي برطرف سازد، حالا به يک منبع درامد قابل اعتنا براي دولت ايالات متحده آمريکا بدل شده است.
فقط در يک فقره، پليس فدرال در جريان دستگيري گردانندگان فروشگاه مجازي مواد مخدر «راه ابريشم» (Silk Road) بيش از 144 هزار واحد بيت کوين را کشف و ضبط نمود. در سال 2013 اين بزرگترين ذخيره ارز ديجيتالي ثبت شده دنيا تا آن زمان بود.
دولت تمام بيت کوين هاي ضبط شده را در طي چند حراجي به فروش گذاشت و از بابت آن 48 ميليون دلار کسب درآمد نمود. تصور کنيد اگر آن تعداد بيت کوين تا امروز نگهداري شده بود به چه ثروت بزرگي تبديل مي شد.
البته دولت فدرال همچنان به دنبال کسب درآمد از اين راه است. اداره ملي ماليات در آمريکا اعلام کرده است که به ارزهاي رمزپايه ماليات تعلق مي گيرد. دولت حتي يک دعواي حقوقي همه جانبه را براي افشاي نام تمام کاربران بيت کويت آغاز نمود تا از اين طريق ميزان دارايي ها و درآمدهاي افراد براي محاسبه ماليات واقعي آشکار شود.
بر طبق بررسي هاي هنوز حجم اصلي معاملات پول هاي مجازي به صورت مخفيانه و دور از نظارت دولت انجام مي گيرد. اين يعني سالانه چند ميليون دلار ماليات که از دست دولت ها مي رود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1