افق روشن ۲۰۱۸

بیست و هفتمین ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد

بیست و هفتمین ماهنامه بانکداری آینده در قالب هفت پرونده با موضع بانکداری و پرداخت در قالب 8 پرونده و در 148 صفحه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیست و هفتمین ماهنامه بانکداری آینده در قالب هفت پرونده با  موضع بانکداری و پرداخت در قالب 8 پرونده و در 148 صفحه منتشر شد. چهار میزگرد، 8 گفتگو و چندین گزارش آماری از جمله مطالب مهم این شماره به حساب می آیند.

روندهای کلان اقتصاد در سال جدید میلادی

پرونده اول، در بخش اقتصاد کلان، روندهای کلان اقتصادی در سال جدید میلادی در سه بخش ایران، خاورمیانه و کشورهای منا و جهان بررسی شده است. در این بخش محمدهادی زنوز، اقتصاددان در گفتگویی مبسوط و خواندنی وضعیت اقتصاد کشور ایران با محوریت نفت را تشریح کرده است. موضوعات دیگر این پرونده عبارتند از چشم انداز اقتصاد ایران در سال 2018 همراه با نگاهی به وضعیت اقتصادی منطقه خاورمیانه و منا و جهان.

چالش شعب و نیروی انسانی و گفتگو با معاون بانک تجارت

پرونده دوم، بانکداری کلان است. این پرونده به موضوع چالش شعب و نیروی انسانی به صورت ویژه نگاهی داشته با این استدلال که بانک ها در سال 2018 و حتی بعد از آن با چال کاهش شعب و نیروی انسان مواجه خواهند بود. معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور استان ها  در گفتگویی بر لزوم پوست اندازی بانک ها تاکید کرده است.

همچنین در این پرونده به شش تغییر الزامی بانک ها برای حفظ و جذب مشتری در سال 2018 و خطراتی که صنعت بانکداری در این سال با آنها مواجه است، اشاره شده است.

گفتگو با کورش پرویزیان و علیرضا لگزایی در باره وضعیت سرمایه گذاری در سال 2019

پرونده سوم، بانکداری بین الملل است. دو گفتگو این پرونده را از دیگر پرونده ها متمایز کرده است. گفتگوی کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان و علیرضا لگزایی، قائم مقام بانک ملت هر دو به سرمایه گذاران خارجی اشاره کردند و از استراتژی هایی گفتند که بانک مرکزی باید برای تسهیل ورود سرمایه گذران به کشور در پیش گیرد.

در گزارش دیگری پنج رکن مهم کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران بررسی شده است.

ناکرآباد در میزگردی با حضور مقدسیان، عسکری و مرتضوی و گفتگو با فاطمی

پرونده چهارم  به  فناوری بانکی  اختصاص یافته و به چالش های بانکداری پلتفرمی نگاهی دارد. در میزگردی با همین عنوان کارشناسان خبره مانند مرتضی مقدسیان، سعید عسکری انارکی و مرتضوی بر لزوم تغییر بانک ها تاکید می کنند. در این پرونده، ولی اله فاطمی هم طی گفتگویی مفصل به مدیران بانکی توصیه می کند که در نبرد سنگین بانک ها با مشتریان در سال آینده خود را آماده کنند.

10 فین تک برتر جهان و گفتگو درباره پرداخت یاران

پرونده پنجم، مربوط به پرداخت است. در این پرونده 10 فین تک برتر جهان معرفی شده اند. مصطفی امیری هم در این پرونده گفتگویی در مورد سیاست های بانک مرکزی در عرصه فین تک های پرداخت دارد. او گفته که بانک مرکزی با سیاست های خود در یک مقطع خاص فین تک های پرداخت را تضیف کرد. در گزارش دیگری روند سودآوری شرکت های پرداخت و انفورماتیک در یک دهه گذشته بررسی شده است. این پرونده عملکرد استانی آسان پرداخت پرشین را هم از نظر گذرانده است.

میزگردی با موضوع بیگ دیتا در سال 2018  

پرونده ششم، پرونده داده های بزرگ است. وضعیت بیگ دیتا و آینده آن در ایران عنوان میزگردی است که با حضور کارشناسان این حوزه فرزاد خندان، روح الله رحمانی، مرتضی ترک تبریزی و محمدرضا جمالی برگزار شد. خلاصه میزگرد بر این نکته مهم اشاره دارد که اگر بانک ها قادر نباشند یا نخواهند از تکنولوژی بیگ دیتا استفاده کنند باید طعم کاهش مشتریان را بچشند. همچنین موضوعاتی چون شش روند  برتر ابرداده در 2018 و 10 عاملی که اینترنت اشیا از رونق خواهد انداخت، بررسی شده است.

هفت مضمون استراتژیک در بانک ملت

پرونده هفتم، اختصاص به بانک ملت دارد. سه مسئول بانک ملت، علیرضا جلالی فراهانی، سیدکاظم چاوشی سید کاظم چاوشی و هادی سپانلو در میزگردی از استراتژی هفتگانه ای که از سال 95 در این بانک اجرا شده، رونمایی کردند. هدف از اجرای این استراتژی ها پیشرو بودن ذکر شده است.

بررسی عملکرد بانک ملت در حوزه بانکداری الکترونیک و کسب رتبه سوم در کل تراکنش های بانکی از دیگر مطالب این پرونده است.

استقبال از نظارت پذیری در موسسات اعتباری

پرونده هشتم هم به موضوع موسسات مالی و اعتباری اختصاص دارد که از چند جنبه مورد بررسی قرار گرفته است. در این پرونده دکتر ارشدی معاون طرح و برنامه موسسه نور طی گفتگویی وضعیت بازار پول و به ویژه نقش موسسات مالی و اعتباری مجاز را در این بازار بررسی کرده است. همچنین گزارشی درباره نقش اتحادیه های اعتباری در صنعت بانکداری و بررسی وضعیت پنج موسسه مجوزدار را در این پرونده می خوانید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  16