تلفیق بازار با علم روز راهی برای جذب سرمایه  خارجی

برای نخستین بار شاهد پیدایش شرکت های رتبه بندی شده در کشور خواهیم بود.

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون سه شرکت ایرانی با مشارکت اروپایی ها و تعدادی کشور آسیایی قادر به اخذ مجوز های لازم شده و به زودی و برای نخستین بار شاهد پیدایش شرکت های رتبه بندی شده در کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای نخستین بار شاهد پیدایش شرکت های رتبه بندی شده در کشور خواهیم بودبهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تلفیق علم در بازار سرمایه اظهار کرد: تلفیق بازار با علم روز و رشد و حرکت آن بر این اساس ، یکی از راه های اصلی و موثر در جذب سرمایه  خارجی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه می تواند به واسطه هیجان و شوک های روزمره و یا بر اساس زیر ساخت های مناسب شکل گرفته بر پایه علم، رشد کند.بنابراین با هدایت جهت  رشد بازار سرمایه به منظور حرکت در راه  دانش ، قادر به دست یابی به بازاری پایدار و پویا خواهیم شد.

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: رشد، نوآوری و تعامل کشور با جهانیان، سه مولفه دست یابی به بازار پویا به شمار می رود، که در هر یک از آنها علم نقش به سزایی دارد.

بیژنی مطرح کرد: کشور های توسعه یافته که بازار آنها بر پایه منطق و دانش رشد می کند، دارای  بازاری با خروجی های مطلوب و هم راستا با سیاست های در نظر گرفته شده هستند.

وی با اشاره به نقش دانش در توسعه مولفه های پویایی بازار سرمایه ادامه داد: ابداع و نوآوری یکی از مولفه های اصلی رشد و پویایی بازار است که با کسب تکنولوژی و دانش روز می توانیم محصولات نوینی را روانه  بازار کنیم، همان طور که در 2 سال گذشته ابزار های جدیدی وارد بازار سرمایه شده است.

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: حتی در حوزه تعامل کشور با جهانیان اگر با همکاران خود در دیگر نقاط بتوانیم ارتباطی در حوزه تبادل اطلاعات و دانش برقرار کنیم به گسترش بازار خود کمک شایانی کرده ایم، بنابراین دانش در هر شاخه ایی می تواند گره گشای امور باشد.

بیژنی مطرح کرد: ایران اگر بتواند نکات مربوط به حوزه مالی اسلامی را با دیگر کشور ها به اشتراک بگذارد، علاوه بر اینکه به وظیفه دینی خود عمل کرده است، وجه اشتراک ها و دیدگاه های مشابه خود را نیز افزایش می دهد.

وی با توجه به تعدادی از ابداع های شاخص در 2 سال گذشته بیان کرد: بازار سرمایه با گذر زمان روز به روز شاهد ظهور دست آورد های نوینی است که اگر 2 سال گذشته را مد نظر قرار دهیم می توان به استفاده از اوراق خزانه به نفع بدهی های دولت یاد کرد.

بیژنی با اشاره به یکی دیگر از دست آورد های بازار سرمایه تشریح کرد:اگرچه فقدان شرکت های رتبه بندی و اعتباری  پیوسته و مدون در کشور به چشم می خورد  اما اکنون سه شرکت ایرانی با مشارکت  اروپایی ها و تعدادی کشور آسیایی قادر به اخذ مجوز های لازم شده اند و به زودی برای نخستین بار شاهد پیدایش شرکت های رتبه بندی شده در کشور خواهیم بود.

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: صندوق پروژه، طلا و ارز توانسته بازار سرمایه را منظم و منسجم کند چراکه این اقدام موجب کاهش معامله های غیر شفاف اقتصادی و همچنین جذب راغب به سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار تمام بانک ها، بیمه ها و شرکت هایی که بیش از 280 میلیون دلار سرمایه دارند را ملکف به رعایت استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) کرده است. در گذشته اجباری برای اجرای این قوانین بین المللی نبود اما با دستور الزام آن همکاری های کشور در سطح بین الملل افزایش پیدا خواهد کرد.

بیژونی با تشریح اهمیت وجود استاندارد های مالی گفت: استاندارد های بین المللی یک زبان مشترک در علوم اقتصاد است که با بهره گیری از دانش و تکنولوژی قادر به گسترش آن و همچنین ارتباط با دیگر کشور ها خواهیم بود.

جانشین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان  کرد: کشور با برگزاری مسابقه های علمی می تواند دانش آموختگان را ترغیب به نوآوری کند. همچنین با این عمل جایگاه اجتماعی نخبگان کشور حفظ شده و دیگر شاهد فرار مغز ها نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اهمیت والای دانش در ساختار اقتصادی هرکشوری، اظهار کرد: اقتصاد کشور اگر بر پایه صحیح و مطابق نظریه های علمی شکل بگیرد،  اتفاق های ناگهانی رخ داده قابل کنترل و هدایت خواهند بود و هیچ زمانی با بحران خطرناک و تهدید کننده ای روبرو نخواهیم شد.

بیژنی با بیان اینکه ایران می تواند با تعامل با کشور های توسعه یافته از دانش روز دنیا مطلع شود و از این طریق  نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند،گفت: در نهایت با این شناسایی  آینده اقتصاد را به نفع خود رقم خواهد زد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1