تحولات تازه بانکداری باز در انگلستان

نهاد بانک داری در انگلستان طرح توسعه برنامه ریزی شده سه ماهه‌ای را به پایان رسانده که به دنبال آن، کمپانی‌های واجد شرایط می‌توانند خدمات مرتبط با بانک‌داری باز را ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از اواسط ماه ژانویه نهاد اجرایی بانکداری OBIE در انگلستان (Open Banking Implementation Entity) راه‌اندازی و طراحی فرایند توسعه‌ای را با هدف فراهم کردن سیستمی برای دسترسی مشتریان به اطلاعات مالی‌شان آغاز کرده بود. حالا OBIE می‌گوید آزمون‌ها ثابت کرده که دسترسی به حساب‌ها امکان پذیر است و اشخاص ثالثی که مورد تأیید FCA هستند می‌توانند با تکیه بر این سیستم، محصولات خود را به مصرف کنندگان عرضه کنند

با این حال کارآمدی پرداخت در این سیستم هنوز به طور کامل بررسی نشده و به همین دلیل هر سیستم پرداخت محور تازه، باید مراحل مفصلی را برای اثبات کارآمدی‌اش طی کند.

عمران غلامحسین والا، سرپرست OBIE می‌گوید: «گسترش این طرح به ما کمک کرد تا یکی از حیاتی‌ترین خدمات در سیستم مالی‌مان را تنها در ظرف چند هفته به مشتریان معرفی کنیم. ما درس‌های بزرگی گرفته‌ایم و سیستم را تا جایی پالایش کرده‌ایم که با اطمینان می‌توانیم بگوییم مصرف کنندگان و صاحبان کسب و کار می‌توانند کنترل کاملی بر روی اطلاعات مالی‌شان داشته باشند.»

اکنون با تکمیل توسعه این طرح، مصرف کنندگان و کسب و کارها می‌توانند اطلاعات مالی‌شان را با شخص سوم به اشتراک بگذارند. برای کمک به توسعه دهندگان و به منظور استفاده حداکثری از این سیستم، OBIE یک سیستم پشتیبان نیز به کاربران عرضه کرده است که در زمینه‌های مختلفی مانند اخذ مجوزها و اتصال به حساب‌های مختلف مشاوره می‌دهد.

 

منبع: پرداخت برتر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  61