بازگردانی ارز صادراتی مهمترین چالش پیش روی صادرکننده

عضو اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛

نادری گفت: الزام صادرکننده، به فروش ارز صادراتی به قیمت ۴۲۰۰ تومان مشکل جدی بر سر راه صادرات به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رضا نادری عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات صادرات در کشور اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز و وضع برخی قوانین محدودیت‌های جدی برای صادرات کشور ایجاد کرده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نوسانات نرخ ارز در کشور تصریح کرد: تلاطم در بازار ارز موجب افزایش هزینه سرمایه‌گذاری در کشور  شده است  و بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به حضور در این بازار ندارند.

وی با بیان اینکه قیمت کالا از ویژگی‌های مهم در صادرات کشور است، تصریح کرد: در بازار‌های بین‌المللی قیمت کالا مهمترین اصل برای حضور در کشور‌های مقصد است و باید شرایطی را در کشور ایجاد کرد که هزینه تولید در کشور کاهش یابد.

نادری با انتقاد از مصوبه الزام صادرکننده، به فروش ارز صادراتی به قیمت ۴۲۰۰ تومان تأکید کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، بالا رفتن هزینه‌های تولید و تأمین مواد اولیه با ارز آزاد امکان فروش ارز صادراتی به قیمت ۴۲۰۰ تومان به دولت فراهم نیست.

به گفته وی، با وضع این قوانین صادرات در کشور توجیه اقتصادی ندارد و می‌توان پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه وضع موجود صادرات کشور با کاهش مواجه شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فاصله نرخ ارز دولتی با بازار آزاد، اذعان داشت: در صورتی که دولت تصمیم دارد ارز حاصل از صادرات را ۴۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری کند باید شرایطی را فراهم سازد که قیمت ارز نیز در بازار نزدیک به نرخ مصوب شود.

نادری در پایان گفت: با توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی، باید شرایط را برای حمایت از تولید داخلی در کشور فراهم کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =