بیتهامب ۱۷ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده را بازیابی کرد

چند روز پیش بود که خبر حمله هکری به صرافی آنلاین بیتهامب (Bithumb) و از دست رفتن ۳۰ میلیون دلار از دارایی کاربران این صرافی را منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این صرافی ارز دیجیتال در آخرین خبر خود درباره این حمله هکری اعلام کرد که توانسته حدود ۱۷ میلیون از دارایی سرقت شده کاربران خود را بازیابی کند. این اقدام از طریق همکاری این صرافی ارز دیجیتال با صرافی‌های دیگر به انجام رسید.

در این خبر همچنین اطلاعات بیشتری درباره خسارت‌های این حمله هکری منتشر شد. ۱۱ نوع ارز دیجیتال در این حمله مورد دستبرد قرار گرفت. بیت کوین بیشترین درصد را در این میان به خود اختصاص داده است. در مجموع، ۲۰۱۶ بیت کوین سرقت شده که در زمان حمله ۱۲ میلیون دلار ارزش داشت.

همچنین ۲۲۱۹ اتر، ۶۹۲ بیت کوین کش و نیز ۵/۲ میلیون ریپل سرقت شد که ارزش آنها به ترتیب ۹۵۰ هزار، ۴۸۷ هزار و ۲/۴ میلیون دلار بود. همچنین ارزهای کمتر شناخته‌شده دیگری نظیر الف (alef)، گولم (golem) و کیبر (kyber) از جمله این ۱۱ نوع دارایی دیجیتال سرقت شده بودند.

صرافی بیتهامب اعلام کرده هنوز ابعاد مختلف این قضیه شناسایی نشده است. به همین دلیل، ممنوعیت در ذخیره و نیز بیرون‌کشیدن ارز دیجیتال از این پلفترم تا اطلاع ثانوی همچنان ادامه دارد.

 

منبع: ارزنگار 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  4  =