وضع استانداردهای ضدپولشویی در ارز رمزنگار توسط اعضای G20

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

در حال حاضر کشورهای عضو G20 در حال بررسی و وضع استانداردهای ضد پولشویی جهانی برای ارزهای رمزنگار هستند و قرار است تا مهلت اکتبر 2018 نتایج خود را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هم چنین، وزرای دارایی و فرمانداران بانک مرکزی کشورهای G20 تحت عنوان «نیروی کار عملیاتی مالی» (FAFT) یک نهاد بین دولتی تشکیل داده اند تا برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریستی تدابیر مورد نیاز تدوین شود. هم‌ چنین مشخص کنند که استانداردهای ضدپولشویی(AML) موجود چگونه ظرف مدت 3 ماه می تواند به ارزهای رمزنگار اعمال شود.
همانطور که قبلا از سوی CoinDesk گزارش شده بود FAFT از ماه مارس 2018 از گروه G20 تقاضا کرد که در راستای توصیه هایی برای نظارت جهانی، استانداردهای ضدپولشویی برای ارزهای رمزنگار تهیه کنند.
در ژوئن 2018 گزارش شد که FAFT در حال برنامه ریزی برای توسعه مجموعه قوانین ضدپولشویی در صرافی های ارزهای رمزنگار است و پیش از آن در فوریه 2018 نیز خبر از آغاز اقدامات این نهاد در تلاش برای مبارزه با پولشویی در ارز رمزنگار منتشر شد.

 

مترجم: سمانه سمیعی
منبع: https://www.thepaypers.com/cryptocurrencies-bitcoin-virtual-currencies/g20-members-ponder-over-anti-money-laundering-standard-on-crypto/774067-39
 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  1  =  4