ارائه اصلاحیه صورتحساب عملکرد بودجه ۹۵ و ماقبل در سامانه سناما

سرپرست وزارت اقتصاد خبر داد:

سرپرست وزارت اقتصاد از تهیه و ارائه اصلاحیه صورتحساب عملکرد بودجه ۱۳۹۵ کل کشور و سنوات قبل از آن با استفاده از سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید رحمت اله اکرمی با اعلام این خبر اظهار داشت: استفاده از سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما)، یکی از تجربیات موفق خزانه داری کل کشور در راستای خزانه داری الکترونیک است.

وی تصریح کرد: اصلاحیه صورتحساب عملکرد بودجه سال 1395 و سنوات قبل از آن، مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قوانین بودجه سنوات مذکور تهیه و تنظیم شده و نمایانگر عملکرد بودجه آن دسته از دستگاه‌هایی است که از آذرماه سال 1396 (موعد ارایه صورتحساب عملکرد بودجه سال 95) تاکنون، حساب سال یاد شده و همچنین سنوات قبل را ارایه داده اند یا نسبت به رفع اشکال حساب های خود اقدام کرده اند.

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 103 قانون محاسبات عمومی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است نسبت به تهیه صورتحساب عملکرد سالانه بودجه کل کشور اقدام کند و آن را برای تهیه گزارش تفریغ بودجه (در راستای مفاد ماده 104 قانون مزبور) در اختیار دیوان محاسبات کشور قرار دهد.

اکرمی افزود: این وزارتخانه بر اساس بند 5 ماده 4 قانون تفریغ بودجه سالهای پس از انقلاب، اصلاحیه این صورتحساب را نیز تهیه و به مبادی ذیربط ارایه می‌کند. وی در پایان تاکید کرد: این مهمترین گزارشی است که دولت در راستای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود در ارتباط با بودجه سالانه کشور، رسما در اختیار دیوان محاسبات کشور قرار می‌دهد.

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  6