نمایشگاه تخصصی تراکنش، بستری برای خلق ایده‌های جدید

حميدرضا احمديان ضرورت‌ برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران را تشریح کرد؛

مدير كل دفتر نوآوري و حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت ارتباطات می‌گوید: وقتی صحبت از تعامل با شرکت‌های حوزه بازار پولی و مالی است مدل تعامل متفاوت می‌شود، چرا که بازار فین‌تک‌ها رشد خوبی در کشور دارند و این رشد همچنان یک رشد در حال توسعه محسوب می‌شود و ما نیاز داریم که با بودن در کنار این مجموعه‌ها یک اتفاق اولیه را رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، حميدرضا احمديان، مدير كل دفتر نوآوري و حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار فابا نیوز به تشریح برنامه‌‎های این وزارت خانه در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران و همچنین اهمیت و ضرورت برگزاری این نمایشگاه پرداخت.
 
وی با بیان اینکه تعامل نیاز به مدل دارد و اساسا تعامل با رابطه متفاوت است، درباره حضور وزارت ارتباطات در این نمایشگاه گفت: در گام اول و با حضور وزارتخانه در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در کنار سایر بانک‌ها، شرکت‌ها و استارتاپ ها رابطه شکل خواهد گرفت.
 
وی افزود: اما وقتی صحبت از تعامل با شرکت‌های حوزه بازار پولی و مالی است، مدل تعامل متفاوت می‌شود چرا که بازار فین‌تک‌ها رشد خوبی در کشور دارند و این رشد همچنان یک رشد در حال توسعه محسوب می‌شود و ما نیاز داریم که با بودن در کنار این مجموعه‌ها یک اتفاق اولیه را رقم بزنیم.
 
وی با اشاره به اینکه این اتفاق اولیه تدوین درست شاخص‌های ارتقای فضای کسب و کار های جدید در این حوزه است، تاکید کرد: تدوین درست شاخص‌های ارتقای فضای کسب و کار به این معنا است که ما به جای اینکه به دنبال این باشیم و بگوییم که اکنون 100 فین‌تک داریم به دنبال کمی‌سازی‌های محتوایی باشیم ، با تدوین درست شاخص‌ها کمک کنیم فین‌تک‌ها یا کسب‌و‌کارهای نوپا در فضای پولی و مالی اساسا و ذاتا کسب و کار های پایداری باشند.
 
احمدیان در ادامه افزود: کسب و کار پایدار یعنی کسب و کار ی که در یک مسیر درآمدی شفاف با ارائه خدمات موردنیاز جامعه تلاش و کار می‌کند و در اقتصاد کلان کشور نیز تاثیرگذار است.
 
وی تاکید کرد: اساسا معتقدم که در چنین نمایشگاه و چنین فضاهایی تعامل خطوط اصلی خود را نشان می‌دهد و با نشست‌ها و گفتمان‌سازی‌هایی که در این نشست ایجاد می‌شود ما به یک رئوس راهبردی و همراهی و همکاری می‌رسیم که نیازمند آن هستیم ، این برنامه‌ای است که ما در نمایشگاه تراکنش ایران آن را تعقیب می‌کنیم و رئوس مطرح شده را به عنوان خروجی هم‌اندیشی و تعاملات بیان می‌کنیم.
 
این مقام وزارت ارتباطات یادآور شد: هر برنامه و نشستی را باید از چند منظر ببینیم، منظر اول این است که یک نمایشگاه که در سال‌های اخیر وسعت خوبی پیدا کرده و به نمایشگاه بین‌المللی تراکنش تبدیل شده است می‌تواند آن آشنایی، گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی مورد نیاز ما در فضای پولی و مالی کشور را فراهم کند.
 
احمدیان در ادامه با اشاره به اینکه آنچه که ما در حوزه اقتصاد و تعامل با مردم و در حوزه کسب و کار نیاز داریم شفاف سازی است، تاکید کرد: وقتی کسب و کار ها در کنار هم و با حضور بانک‌ها و با حضور بدنه دولتی قرار می‌گیرند تعاملات و گفت‌وگوها را به درجه بهتری از شفاف سازی می‌رساند.
 
وی افزود: مساله بعدی این است که وقتی نهادها و کسب و کار ها کنار هم قرار می‌گیرند کاستی‌ها و کمبودهای خودشان را نشان می‌دهند، از یک طرف ما بخش‌ها و تیم‌هایی را داریم که ترندهای بین‌المللی و نیاز جامعه را رصد می‌کنند و می‌توانیم با حضور در نمایشگاه تراکنش ایران متوجه شویم کمبود کسب و کار ها را چه مواردی تشکیل می دهد و آن را یک مبنا قرار دهیم.
 
احمدیان تاکید کرد: مساله بعدی این است که اساسا در چنین نشست‌ها و گفت‌وگوهایی ایده‌های جدید خلق می‌شوند و برگزاری چنین نشست‌هایی به خلق ایده های جدید کمک می‌کنند. در نهایت معتقدم چنین نشست‌ها و نمایشگاه‌هایی می‌توانند به هم تحرک بخشی بازار و ارتقای وفاق ملی کمک کنند چرا که ما به ارتقای وفاق ملی در بحث های تعامل مختلف کسب و کار ها و دولت نیازمندیم.
 
وی افزود: وقتی کسب و کار ها در کنار هم قرار می گیرند مدل های جدید ورود به بازار، مدل های جدید ماندگاری در بازار، خدمات جدید از گفتمان، ارائه و … خود را نشان می دهند و این چیزی است که امروز و در شرایط امروز جامعه به آن نیاز داریم.
 
احمدیان با بیان اینکه مسیرسازی یکی دیگر از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی محسوب می‌شود، گفت: برای رسیدن به برنامه خوب نباید اساسا برنامه خوب بنویسیم، باید اول هدف‌های دست یافتنی داشته باشیم و متناسب با اهداف دست یافتنی یک سری راهبرد تعریف کنیم و و متناسب با راهبردها و با کمک پیشران‌ها یک سری برنامه شاخصی تدوین کنیم.
 
پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران روزهای 28 تا 30 آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه گفت‌وگو در تهران برگزار می‌شود.

 

منبع: fabanews

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  10  =