داشتن حساب دلاری ممنوعیت ندارد

سیف:

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر حفظ شیب ملایم نرخ ارز در سال‌های اخیر گفت: بانک مرکزی از تغییرات هیجانی نرخ ارز جلوگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ولی‌الله سیف در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به طرح دولت در اعطای تسهیلات ۱۶‌هزار‌میلیارد تومانی به هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی گفت: برنامه نظام بانکی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، درباره آخرین وضعیت لغو تحریم‌های دلاری ایران که اخیرا از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شده است، عنوان کرد: هم‌زمان با سند برجام سؤالاتی مطرح شد و راهنمایی‌هایی به عمل آمد که منجر به صدور بیانیه‌ای از سوی افک شد. به گفته سیف برخی ابهامات به صورت کامل در رابطه با سؤالاتی که برای بانک‌های بین‌المللی وجود داشت، به صورت شفاف پاسخ داده نشده بود، اما این ابهامات به‌تدریج در مذاکراتی که با بانک‌ها داشتیم، شفاف و روشن‌تر شد و همچنین در جلساتی که دوستان ما در وزارت خارجه با افک داشتند، مسائل به صورت کامل بررسی و برای طرف مقابل توضیح داده و نهایتا این بیانیه جدید صادر شد. رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: این بیانیه جدید هیچ تصمیم جدیدی نیست به‌جز رفع ابهاماتی که پیش‌تر وجود داشت، در حقیقت کارکردن با دلار محدودیت‌هایی دارد و برای ما هم اینکه با دلار کار نمی‌کنیم مشکل بزرگی نیست، اما باید پیش‌بینی می‌شد که با تبدیلات دلاری و داشتن برخی دریافت‌های دلاری به چه ترتیبی مواجه شویم.

سیف خاطرنشان کرد: براساس سند برجام، داشتن حساب دلاری ممنوعیت ندارد و دستور پرداخت دلاری هم می‌تواند از حساب دلاری انجام شود و اخیرا تمام این جنبه‌های جدید را در بخش‌نامه‌ای که به بانک‌ها دادیم شفاف کردیم و توضیحات لازم را به بانک‌ها دادیم تا بانک‌ها بتوانند به صورت شفاف‌تر در مذاکرات‌شان با بانک‌های طرفشان از این موارد استفاده کنند.

منبع:شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3