رقابت در بازار فناوری

بازار تازه‌های فناوری در دنیا در رقابتی تنگاتنگ محصولاتی تخصصی و قابل رقابت برای خریداران عرضه می‌کنند که چه از نظر کاربرد و چه از نظر قیمت می‌تواند طیف‌های مختلفی از خریداران دنیای سخت‌افزار را قانع کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این بازار در هفته‌های اخیر مملو از تبلت و نوت‌بوک‌های متنوع و همچنین تجهیزات مخصوص بازی‌های رایانه‌ای بود که شرکت‌های بزرگ تمام توان خود را برای ارائه بهتر آنها در بازارهای هدف به کار برده‌اند. در ادامه نگاهی اجمالی به معرفی برخی از مهم‌ترین‌ این محصولات می‌اندازیم.

 

ارائه تجهیزات مخصوص بازی اچی‌پی

شرکت اچ‌پی به تازگی دست به اقدامات تازه‌ای برای ساخت تجهیزات مخصوص بازی زده است که در این زمینه می‌تواند علاقه‌مند به دنیای بازی‌های کامپیوتری را به خود جذب کند. محصولات جدید این کمپانی با نام Omen (طالع) به بازار عرضه شده است که بسته به بودجه خریداران قیمت‌گذاری شده است تا بر اساس آن همه طیف از خریداران محصولات گران‌قیمت و ارزان را راضی نگه دارد. در کنار این تجهیزات دو لپ تاپ مخصوص بازی عرضه شده که سردسته این سری از تجهیزات بازی می‌تواند لقب بگیرد. در سری محصولات سری Omen یک کامپیوتر دسکتاپ و یک صفحه‌نمایش مخصوص بازی هم ارائه شده است. دو لپ‌تاپ سری Omen مخصوص بازی اچ‌پی برخی تفاوت ظاهری مشخصی با یکدیگر دارند. اولی با صفحه‌نمایشی ۱۵.۶ اینچی و پردازنده‌ Core i3 و بالاتر ابعاد کوچک‌تری دارد و در مدل بزرگ‌تر از صفحه‌نمایشی 3/ 17 اینچی استفاده شده است و از پرازنده i5 بهره گرفته است. هرچند هر دو دستگاه با ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی GeForce GTX 965M به همراه صفحه‌نمایش 4K ساخته شده‌اند. گفته می‌شود قیمت مدل کوچک‌تر لپ‌تاپ سری Omen از ۸۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود و مدل بزرگ‌تر این لپ‌تاپ قیمتی برابر با ۹۷۹.۹۹ دلار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا تیر ماه آینده به بازار بیایند.

در این سری از محصولات مخصوص بازی یک کامپیوتر دسک‌تاپ هم عرضه شده است. از جمله ویژگی‌های این محصول استفاده گیمرها از نسخه‌های حرفه‌ای کارت گرافیک انویدیا با نام Founders Edition است که به همراه سیستم‌ خنک کنندگی مایع در این دسکتاپ تعبیه شده است. براساس اعلام شرکت اچ‌پی این محصول تا مرداد ماه آینده به بازار عرضه می‌شود. پس از این دسکتاپ حرفه‌ای، یک مانیتور 32 اینچی نیز ارائه شده که از صفحه‌نمایش Quad HD با میزان پاسخگویی ۵ میلی‌ثانیه بهره می‌برد و رِفرِش‌رِیت ۷۵ هرتز دارد. این مانیتور با فناوری AMD’s FreeSync سازگار است تا گیمر در حین انجام بازی‌های مورد علاقه خود با کندی‌ تصویر روبه‌رو‌ نشود.

عرضه دو نوت بوک هیبریدی ایسر به بازار

شرکت ایسر این بار هم به تقاضای خریداران نوت بوک‌های ارزان قیمت پاسخ مثبت داد و دو دستگاه جدید نوت بوک ارزان قیمت به بازار معرفی کرد. این دو نوت بوک که در دو مدل Switch V 10 و Switch One 10 معرفی شده‌اند مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی از نوع IPS با قابلیت جدا شدن و استفاده به مانند یک تبلت هستند. هر دو این نوت بوک‌ها از پردازنده چهار هسته‌ای اتم اینتل بهره می‌برند؛ اما مدل Switch V 10 با رنگ‌های متنوع تر و حسگر اثر انگشت، گران‌تر از محصول مشابه است. این نوت‌بوک‌ها از درگاه USB-C برای شارژ، انتقال اطلاعات و خروجی تصویر بهره می‌برند. بر اساس اعلام شرکت ایسر، مدل Switch V 10 در سه ماه سوم امسال و با قیمت ۲۴۹ دلار در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید؛ اما مدل Switch One 10 از ماه جولای (تیرماه) با قیمت ۱۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

دو تبلت ایسوس در راستای خط تولید زنپد

شرکت ایسوس با تصمیم برای شروع مجدد خط تولید تبلت‌های زنپد دو تبلت جدید را با صفحه‌نمایش‌‌های 8 و 10 اینچی در این سری معرفی کرد. این دو محصول که با نام‌های زنپد 8 ( Z380M) و زنپد 10 (‌Z300M) تولید و معرفی شده‌اند، با پردازنده چهار هسته‌ای مدیاتک MT8163 کار پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد و رزولوشن هردو 1280 در 800 پیکسل است و از اتصال وای‌فای 802.11a/ b/ g/ n و جی پی اس پشتیبانی می‌کنند و همچنین حافظه آنها از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا است. زنپد 8 دارای اسپیکرهای جلویی بوده و باتری آن انرژی دستگاه را تا 8 ساعت تامین می‌کند، ظاهرا دو نسخه از این دستگاه وجود دارد که یکی از آنها شامل رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی 8گیگابایتی است و نسخه دیگر آن با رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود.تبلت زنپد 10 اندازه بزرگ‌تری دارد و ظاهر آن نسبت به نسخه کوچک‌تر شیک‌تر است، علاوه بر این باتری آن 11 ساعت انرژی دستگاه را تامین می‌کند، صفحه نمایش این دستگاه 1/ 10 اینچ بوده و در قسمت جلویی به دو اسپیکر مجهز شده است، تبلت زنپد 10 مانند زنپد 8 در دو نسخه عرضه می‌شود که هردوی آنها دارای رم 2 گیگابایتی هستند و تنها تفاوت آنها در میزان حافظه است، یکی از آنها با حافظه 16 گیگابایتی و دیگری با حافظه 32 گیگابایتی عمل می‌کنند. قیمت نسخه 8 اینچی با 173 دلار و قیمت نسخه 10 اینچی با 223 دلار آغاز می‌شود.

عرضه تبلت اسکنر عنبیه چشم از سامسونگ

سامسونگ قصد دارد یک تبلت 7 اینچی مجهز به اسکنر عنبیه ارائه کند که مخصوص کارمندان دولت هندوستان و تجهیز دولت الکترونیک این کشور است. گلکسی تب مجهز به اسکنر عنبیه چشم سامسونگ که Samsung Galaxy Tab IRIS نام دارد به یک صفحه نمایش 7 اینچی با رزولوشن 024/ 1 در 600 پیکسل دارد که پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 2/ 1گیگاهرتز آن را همراهی می‌کند. حافظه آن از 5/ 1 گیگابایت ظرفیت رم پشتیبانی می‌کند و به باتری 600/ 3 میلی‌آمپری و همچنین اندروید 0/ 5 آب‌نبات چوبی مجهز است. قرار است این تبلت در اختیار کارمندان بانک‌ها و دولت‌ الکترونیک قرار بگیرد تا در فرآیند احراز هویت در مراودات بانکی این کشور مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس آنچه شرکت سامسونگ اعلام کرده است فناوری بیومتریک استفاده آسانی دارد و اسکنر عنبیه چشم به کار رفته در تبلت سری گلکسی تب سامسونگ می‌تواند به تمامی شهروندان این کشور برای دسترسی به اطلاعات مالی خود کمک کند. این قضیه راه‌حل موثری در افزایش امنیت خواهد بود که از برنامه‌های دولت هند حمایت کرده و به فعالیت‌های بانک‌ها در زمینه احراز هویت یک فرد بدون داشتن هر زبان و گفتاری کمک خواهد کرد./ به نقل از دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  +    =  35