برگشت روند عادی معاملات به بازار طلا

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نایب رئیس اتحادیه طلا کاهش هیجانات در بازار را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها می‌داند و از برگشت روند عادی معاملات به بازار طلا خبر داد.

در بازار دیروز شنبه، بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار با کاهش همراه بود و در کنار کاهش جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار داخلی با کاهش همراه بود. دبیر اتحادیه طلا معتقد بود کاهش قیمت‌ها در بازار طلا ارتباطی با انتخابات ندارد و عامل اصلی کاهش قیمت، کاهش ۹۰ دلاری انس جهانی در هفته گذشته و شکست مقاومت قیمت‌ طلا در بازار داخلی بود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا به کاهش ۱۰۰ دلاری انس جهانی طلا در طول یک هفته گذشته خبر داد و توضیح داد: در کنار کاهش انس جهانی، نرخ ارز در چند روز گذشته حدود ۷۰۰ تومان کاهش یافت و عوامل موثری در کاهش قیمت‌ها بودند.

او در ادامه گفت: کاهش هیجان انتخابات ریاست جمهوری در کنار ماهش انس جهانی و نرخ ارز، عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار طلا هستند.

کشتی‌آرای به کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه از دیروز (شنبه) اشاره کرد و از برگشت روال عادی معاملات در بازار طلا خبر داد. معاملات در جریان بازار دیروز ۲۹ خرداد به شدت کاهش یافت و سطح معاملات پایین بود؛ اما در بازار امروز به دلیل کاهش هیجانات در بازار و کاهش قیمت‌ها معاملات به روند عادی برگشت و عوامل هیجانی از بین رفته است.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۳۵۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین قیمت طلای آب شده به گرمی چهار میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

انس جهانیایرانبازار طلانرخ ارز
نظرات (0)
افزودن نظر