برگشت روند عادی معاملات به بازار طلا

انس جهانی در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در قیمت ۱۷۶۵ دلار بدون تغییر ماند. طلای ۱۸ عیار در طول یک هفته حدود ۴۵ هزار تومان کاهش قیمت را ثبت کرد و به قیمت یک میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نایب رئیس اتحادیه طلا کاهش هیجانات در بازار را عامل اصلی کاهش قیمت‌ها می‌داند و از برگشت روند عادی معاملات به بازار طلا خبر داد.

در بازار دیروز شنبه، بعد از روز انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار با کاهش همراه بود و در کنار کاهش جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار داخلی با کاهش همراه بود. دبیر اتحادیه طلا معتقد بود کاهش قیمت‌ها در بازار طلا ارتباطی با انتخابات ندارد و عامل اصلی کاهش قیمت، کاهش ۹۰ دلاری انس جهانی در هفته گذشته و شکست مقاومت قیمت‌ طلا در بازار داخلی بود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا به کاهش ۱۰۰ دلاری انس جهانی طلا در طول یک هفته گذشته خبر داد و توضیح داد: در کنار کاهش انس جهانی، نرخ ارز در چند روز گذشته حدود ۷۰۰ تومان کاهش یافت و عوامل موثری در کاهش قیمت‌ها بودند.

او در ادامه گفت: کاهش هیجان انتخابات ریاست جمهوری در کنار ماهش انس جهانی و نرخ ارز، عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار طلا هستند.

کشتی‌آرای به کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه از دیروز (شنبه) اشاره کرد و از برگشت روال عادی معاملات در بازار طلا خبر داد. معاملات در جریان بازار دیروز ۲۹ خرداد به شدت کاهش یافت و سطح معاملات پایین بود؛ اما در بازار امروز به دلیل کاهش هیجانات در بازار و کاهش قیمت‌ها معاملات به روند عادی برگشت و عوامل هیجانی از بین رفته است.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۳۵۵۰ هزار تومان اعلام شد. قیمت سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین قیمت طلای آب شده به گرمی چهار میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −  36  =