صاحب‌نظران درباره انتخابات نصر چه می‌گویند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر بانک این انتخابات با موفقیت انجام شد و تعداد شرکت‌کنندگان در این انتخابات قابل توجه بود. در ادامه مصاحبه‌ای درباره این انتخابات از زبان صاحب‌نظران این صنف آورده شده است:

به‌نظر شما هفتمین انتخابات نصر چگونه برگزار شد؟ تجربه شما از انتخابات بلاکچینی چطور بود؟

در ابتدا که تصمیم برگزاری انتخابات بصورت آنلاین و بر بستر بلاکچین گرفته شد، طبیعتا مخالفت‌هایی وجود داشت اما هیأت نظارت ، بدلیل  تجربه‌های موفق قبلی شرکت ققنوس در برگزاری انتخابات آنلاین کانون وکلا و سازمان نظام مهندسی کشور،  تصمیم گرفت این انتخابات بصورت آنلاین و بر بستر  بلاکچین برگزار شود.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با توجه  به  پیشرو بودن در زمینه تکنولوژی به نظرم تصمیم درستی برای برگزاری انتخابات بلاکچینی گرفت.

چه بازخوردهایی از انتخابات بلاکچینی دریافت کردید؟

بازخوردهایی که دریافت کردیم، مثبت بودند و ما حتی یک شکایت مبنی بر اشتباه بودن آراء نداشتیم و در صحت نتایج هیچ تردیدی به‌وجود نیامد. ما از انتخابات بلاکچینی توانستیم برای اولین بار در تاریخ انتخابات نصر، بالای 1000 کسب‌وکار را در ر‌ای‌گیری شرکت دهیم که این تعداد کسب‌وکار بالای 53 درصد از مجموع شرکت‌ها بوده است.

برای انتخابات بعدی نیز مایل هستید از بلاکچین استفاده کنید؟

از بازخوردها و نتایج مشخص بود که انتخابات در صحت و امنیت کامل برگزار شد وحتما در انتخابات بعدی نیز مایل هستیم از این سیستم استفاده کنیم. نه تنها در انتخابات نصر بلکه توسط برخی اعضای صنف هم پیشنهاد داده شد‌ که خود هیات مدیره نیز در انتخاباتی که نیاز به آراء عمومی دارد سریعا انتخاباتی را در بستر بلاکچین فراهم کند.

توصیه هیات نظارت بر این است که در آینده احراز هویت شرکت‌کنندگان قبلتر  از برگزاری انتخابات انجام شود تا سامانه شاهکار کارایی بهتری داشته باشد و در آخر از تیم ققنوس برای برگزاری این انتخابات تشکر می‌کنم.

به‌نظر شما هفتمین انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای چگونه برگزار شد؟ تجربه شما از انتخابات بلاکچینی چطور بود؟

انتخابات نصر به نظر من به شایستگی در تهران برگزار شد. تجربه این انتخابات از انتخابات پیشین نیز که بر بستر بلاکچین-علیرغم دشواری‌هایی که وجود داشت- برگزار شده بود، نتیجه بهتری داشت و از بسیاری جنبه‌ها به ویژه تجربه کاربری به مراتب بهتر برگزار شد و نشانه این موفقیت، حضور حداکثری اعضا در انتخابات بود.

چه بازخوردهایی از انتخابات بلاکچینی دریافت کردید؟

اکثر بازخوردها بعد از انتخابات مثبت بود در حالی که قبل از برگزاری منتقدانی داشت؛ حتی بعد از اعلام نتایج چند منتخب از منتقدین بودند که نشان از صحت این انتخابات داشت. برخی از دوستان هم پیشنهاداتی برای برگزاری بهتر این نوع انتخابات داشتند که به شرکت برگزارکننده انتقال دادیم تا در آینده از این تجربیات استفاده شود.

به نظر شما شرکت حداکثری اعضا در این انتخابات به بلاکچین ربطی داشت؟

شرکت حداکثری اعضا دلایل متفاوتی داشت اعم‌از شور و اشتیاق حاصل از ثبت‌نام تعداد بسیاری از کاندیدها یرای انتخابات و تایید صلاحیت همگی آن‌ها و همچنین عملکرد موثر و شفاف دوره ششم هیات مدیره سازمان نصر که اعتبار آن را دو چندان کرده است. اما از تجربه کاربری آسان و لذت‌بخش انتخابات بلاکچینی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و بی‌شک تاثیرگذار بوده است.

برای برگزاری شایسته این انتخابات و حضور حداکثری اعضای صنف، که حاصل استواری و پایمردی همکارانم در دبیرخانه و هییات مدیره دوره پنجم و نیز ششم بوده، صمیمانه متشکرم.

برای انتخابات بعدی نیز مایل هستید از بلاکچین استفاده کنید؟

حتما در آینده نه تنها برای انتخابات هییتت مدیره بلکه برای تمام انتخاباتی که در نصر نیاز به رای‌گیری داشته باشد این نوع انتخابات را توصیه خواهم کرد؛ برای این سازمان پیشرو در فضای اقتصاد دیجیتال زیبنده نیست که بازگشت به عقب داشته باشد و با وجود فناوری‌های جدید، همچنان از روش‌های سنتی استفاده کند.

انتخابات بلاکچینیانتخابات نصرققنوسنظام صنفی رایانه‌ای
نظرات (0)
افزودن نظر