انتشار کتاب “بانکداری شرکتی ۲ “به زودی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بیش از یک دهه از استقرار بانکداری شرکتی به عنوان راهبردی نوین در نظام بانکداری ایران گذشت. بانک‌های کشور هر یک بنا به ظرفیت و اولویت‌های استراتژیک خود، گام‌هایی برای پیاده سازی و استقرار آن و تحقق اهداف توسعه و نفوذ در بازار شرکت‌ها برداشتند. با این حال همه تلاش‌ها معطوف به موفقیت و توسعه این راهبرد نبوده است. تجربیات اجرای این استراتژی بسیار متنوع و متفاوت است. بانک‌هایی که هیچ گاه موفق به اجرای آن نشدند، بانک‌هایی که بخش‌هایی از این نظام را اجرایی کردند و حتی بانک‌هایی که پس از سال‌ها بهره برداری از ظرفیت‌های این استراتژی، تحت تاثیر ساختار وظیفه‌ای و عدم شناخت الزامات بانکداری مدرن، به گذشته عقبگرد کردند. دلایل این تلاش نافرجام از مسائل کلان حاکم بر فضای کسب و کار تا فرایندها و ساختار و زیرساخت‌های بانکداری ایران گسترده است. یکی از مهم‌ترین این عوامل را می توان در ضعف دانش روزآمد و مستند سازی تجربیات عملی و بومی جست‌وجو کرد .
این کتاب کوششی است تا در حد بضاعت خود مهم‌ترین عوامل توسعه‌نیافتگی راهبرد بانکداری شرکتی را بر طرف سازد. کتاب حاصل همفکری و مشارکت محمد ربیع زاده ، احسان باقری دو نسل متفاوت از بانکداران کشور و ویراستاری اسماعیل آریانی است که تجربیات عملی در این حوزه را کسب و در مسیر آموزش و ترویج آن گام برداشته‌اند. پس از انتشار موفق و استقبال کم نظیر از اولین کتاب “بانکداری شرکتی در ایران” در سال 1393 ، کتاب “بانکداری شرکتی 2 “مشتمل بر سرفصل‌های به روز شده و افزودن مسائل جدید با بهره‌گیری از تجربیات عملی و بومی، دانش روز و الگوبرداری از تجربیات بانک‌های مطرح جهانی تألیف و در دسترس مدیران و کارشناسان بانک‌ها و مؤسسات مالی، اساتید و دانشجویان و شرکت‌های فعال در حوزه بانکداری است .
شایان ذکر است همزمان با انتشار کتاب “بانکداری شرکتی 2 “، کتاب “بانکداری شرکتی در ایران” به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار می گیرد .

احسان باقریبانکداری شرکتی در ایرانکتاب "بانکداری شرکتی 2 "محمد ربیع زاده
نظرات (0)
افزودن نظر