رییس انجمن دندانپزشکی: از نظر مالیاتی به دندانپزشکان ظلم می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، دکتر بیژن اخوان آذری در پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران، افزود: دندانپزشکان ایرانی با همان مواد و تجهیزات دندانپزشکان اروپایی و آمریکایی کار می‌کنند ولی تجهیزات و مواد را گرانتر می‌خرند و 2.5 برابر ارزانتر با بیمار حساب می‌کنند اما سالانه مالیات دندانپزشکان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سالها طول می‌کشد که یک دندانپزشک بتواند خرج مطب خود را در بیاورد اما به دندانپزشکان از سال اول تاسیس مطب مالیات تعلق می‌گیرد و همین امر کار را برای آنان دشوار می‌کند.

رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به برگزاری جلسه با سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: قرار است با مسئولان انجمن‌های پزشکی و دندانپزشکی درباره موضوعات مالیاتی جلسه‌ای برگزار کنیم چرا که حدود 1.5 ماه دیگر از ما درخواست پرداخت مالیات می‌شود.

اخوان آذری تاکید کرد: امیدواریم تا پایان خرداد ماه این جلسه برگزار شود چرا که متاسفانه از نظر مالیاتی به دندانپزشکان ظلم می‌شود.

اخوان آذری با اشاره به پرستیژ حرفه‌ای دندانپزشکی اظهار کرد: هر یک از افرادی که از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای پرستیژ و احترامی در جامعه می‌شوند. دندانپزشک باید این احترام را حفظ کند و آنرا اعتلا دهد. این در حالیست که برای برگزاری کنگره علمی نیاز به برگزاری نمایشگاه داریم و ممکن است به همین علت از طرف برگزار کنندگان نمایشگاه با برخوردهای نامناسبی مواجه شویم؛ بنابراین لازم است برای حرفه خود ارزش قائل شویم و بتوانیم بدون برپایی نمایشگاه، کنگره برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه این همایش، دکتر علی یزدانی، معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: برای برگزاری کنگره پنجاه و سوم صنف وارد کنندگان و تولید کنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی بابت هر متر برپایی نمایشگاه از ما 15 هزار تومان حق الحساب گرفت و رییس صنف آنان از ما باج‌خواهی می‌کند.

یزدانی با اشاره به مشکلات جامعه دندانپزشکی، خطاب به دندانپزشکان حاضر در سالن گفت: با مسئولانی که نزد شما دندان‌هایشان را درست می‌کنند، مشکلات دندانپزشکان را در میان بگذارید.

به گزارش ایسنا در پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران از روسای هیات مدیره‌های پیشین انجمن دندانپزشکی ایران تقدیر شد.

انجمن دندان پزشکی فارس تعرفهپرداخت مالیاتپزشکیدندانپزشکیمالیات پزشکان 92مالیات ظلمنرخ مالیات پزشکان ودندانپزشکاننرخ مالیات دندان پزشکان
نظرات (0)
افزودن نظر