سرقت اینترنتی حساب بانکی پس از شنیدن پاسخ منفی ازدواج

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» با اعلام این خبر گفت: پیرو شکایت دانشجوی دختر یکی از دانشگاه‌های شهر کرمان مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی وی طی چند ماهه گذشته و به صورت اینترنتی، ماموران این پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی سارق آغاز کردند.

وی با اشاره به تجسس‌های فنی کارآگاهان پلیس فتا و بررسی‌ حساب بانکی شاکی، خاطر نشان کرد: مبالغ برداشت شده از حساب برای خرید اینترنتی کارت شارژ مورد استفاده قرار گرفته بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه‌ی تحقیقات تخصصی و فنی پلیس فتا، متهم که هم دانشگاهی شاکی بود شناسایی و با هماهنگی با حراست دانشگاه، دیروز دستگیر و در بازجویی‌ها، ابتدا منکر هر عمل خلاف قانون شد اما پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات، به جرم خود مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب بانکی شاکی و خرید کارت شارژ به صورت اینترنتی اعتراف کرد.

اسماعیلی با بیان این‌که مجرم خواستگار شاکی بود و برای ازدواج مدتی با هم رابطه داشتند، گفت: شنیدن پاسخ رد ازدواج از سوی صاحب حساب و جبران مخارج زمان آشنایی، بهانه سارق برای سرقت بوده است.

رییس پلیس فتا استان کرمان به همشهریان هشدار داد: اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهید تا زمینه‌ی وسوسه‌ی ارتکاب جرم و وقوع آن فراهم نشود و برای پیشگیری از سرقت‌های احتمالی رمزهای کارت بانک خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید.

استان کرمانپلیس فتاخرید اینترنتی
نظرات (0)
افزودن نظر