سرقت اینترنتی حساب بانکی پس از شنیدن پاسخ منفی ازدواج

رییس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به دستگیری عامل سرقت اینترنتی حساب بانکی یک دانشجو، شنیدن پاسخ رد ازدواج از سوی صاحب حساب و جبران مخارج زمان آشنایی را بهانه سارق برای سرقت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» با اعلام این خبر گفت: پیرو شکایت دانشجوی دختر یکی از دانشگاه‌های شهر کرمان مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی وی طی چند ماهه گذشته و به صورت اینترنتی، ماموران این پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی سارق آغاز کردند.

وی با اشاره به تجسس‌های فنی کارآگاهان پلیس فتا و بررسی‌ حساب بانکی شاکی، خاطر نشان کرد: مبالغ برداشت شده از حساب برای خرید اینترنتی کارت شارژ مورد استفاده قرار گرفته بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه‌ی تحقیقات تخصصی و فنی پلیس فتا، متهم که هم دانشگاهی شاکی بود شناسایی و با هماهنگی با حراست دانشگاه، دیروز دستگیر و در بازجویی‌ها، ابتدا منکر هر عمل خلاف قانون شد اما پس از مواجه شدن با مدارک و مستندات، به جرم خود مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب بانکی شاکی و خرید کارت شارژ به صورت اینترنتی اعتراف کرد.

اسماعیلی با بیان این‌که مجرم خواستگار شاکی بود و برای ازدواج مدتی با هم رابطه داشتند، گفت: شنیدن پاسخ رد ازدواج از سوی صاحب حساب و جبران مخارج زمان آشنایی، بهانه سارق برای سرقت بوده است.

رییس پلیس فتا استان کرمان به همشهریان هشدار داد: اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهید تا زمینه‌ی وسوسه‌ی ارتکاب جرم و وقوع آن فراهم نشود و برای پیشگیری از سرقت‌های احتمالی رمزهای کارت بانک خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5