برنامه ویژه دولت برای کاهش فهرست ممنوع‌الخروج‌های بانکی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم علی طیب‌نیا صبح امروز بعد از اتمام جلسه شورای گفت‌ ‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این جلسه در بالاترین سطح تشکیل شد اظهار داشت: تشکیل این جلسه در اولین ماه دولت تدبیر و امید با توجه به اشتغالات زیادی که برای وزرای دولت وجود دارد و ثبت شرکت وزرا در دولت ناشی از توجه به بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در نهایت مقرر شد جلسات به صورت مستمر و هفتگی برگزار شود تصریح کرد: چالش‌ها و مشکلات و روشهای بهبود فضای کسب و کار در چارچوب این جلسات مورد بررسی قرار گرفت. 

وی درباره تامین منابع یارانه‌های نقدی و برنامه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: این سوال را قاعدتا باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بپرسید و همچنین درباره فاز دوم تصمیم‌گیری‌ها در ستاد اقتصادی دولت به صورت مشترک انجام می‌شود. 

طیب‌نیا ضمن اشاره به اینکه هم‌اکنون از موضع شورای گفت‌وگو و بخش خصوصی اینجا هستیم تصریح کرد: جلسه اول این شورا به معارفه دولت و اعضای شورا اختصاص پیدا کرد؛ تشکیل این شورا در بالاترین سطح نشان می‌دهد آغاز این جلسات بسیار امیدآفرین خواهد بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ثبات در بازار پول و ارزش، رفع موانع کسب و کار و تولید، مقررات‌زدایی و ضرورت کاهش حجم بسیار بالای مقررات دولتی، تامین منابع مالی بنگاه‌ها، بازارگانی خارجی کشور و ورود و خروج کالا با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم از جمله‌ برنامه‌های مطرح شده در اولین شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بود.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی، حذف محدودیت‌ها و عیوب این حوزه، حذف ریسک و ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و دغدغه و چالش‌های تولید در کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره برنامه دولت برای قانون ممنوع‌الخروج شدن بدهکاران بانکی گفت: با توجه به شرایط تحریم باید تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی فراهم کرد یکی از این تسهیلات مربوط به ممنوع‌الخروج شدن بدهکاران بانکی است.

وی افزود: برنامه داریم فهرست ممنوع‌الخروج‌های بانکی را در دولت تدبیر و امید کاهش دهیم.

اتاق بازرگانیاجرای فاز دوم هدفمندیبدهکاران بانکیتوسعه صادراتتوسعه صادرات غیرنفتیدولت تدبیر و امیدفاز دوم هدفمندیکسب و کارهدفمندی یارانهوزیر اقتصاد
نظرات (0)
افزودن نظر