برنامه ویژه دولت برای کاهش فهرست ممنوع‌الخروج‌های بانکی

وزیر اقتصاد از برنامه ویژه دولت برای کاهش فهرست ممنوع‌الخروج‌های بانکی خبر داد و گفت: در اولین جلسه شورای گفت‌وگو چالش‌های تولید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم علی طیب‌نیا صبح امروز بعد از اتمام جلسه شورای گفت‌ ‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این جلسه در بالاترین سطح تشکیل شد اظهار داشت: تشکیل این جلسه در اولین ماه دولت تدبیر و امید با توجه به اشتغالات زیادی که برای وزرای دولت وجود دارد و ثبت شرکت وزرا در دولت ناشی از توجه به بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در نهایت مقرر شد جلسات به صورت مستمر و هفتگی برگزار شود تصریح کرد: چالش‌ها و مشکلات و روشهای بهبود فضای کسب و کار در چارچوب این جلسات مورد بررسی قرار گرفت. 

وی درباره تامین منابع یارانه‌های نقدی و برنامه دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: این سوال را قاعدتا باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بپرسید و همچنین درباره فاز دوم تصمیم‌گیری‌ها در ستاد اقتصادی دولت به صورت مشترک انجام می‌شود. 

طیب‌نیا ضمن اشاره به اینکه هم‌اکنون از موضع شورای گفت‌وگو و بخش خصوصی اینجا هستیم تصریح کرد: جلسه اول این شورا به معارفه دولت و اعضای شورا اختصاص پیدا کرد؛ تشکیل این شورا در بالاترین سطح نشان می‌دهد آغاز این جلسات بسیار امیدآفرین خواهد بود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ثبات در بازار پول و ارزش، رفع موانع کسب و کار و تولید، مقررات‌زدایی و ضرورت کاهش حجم بسیار بالای مقررات دولتی، تامین منابع مالی بنگاه‌ها، بازارگانی خارجی کشور و ورود و خروج کالا با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریم از جمله‌ برنامه‌های مطرح شده در اولین شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بود.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی، حذف محدودیت‌ها و عیوب این حوزه، حذف ریسک و ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و دغدغه و چالش‌های تولید در کشور در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره برنامه دولت برای قانون ممنوع‌الخروج شدن بدهکاران بانکی گفت: با توجه به شرایط تحریم باید تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی فراهم کرد یکی از این تسهیلات مربوط به ممنوع‌الخروج شدن بدهکاران بانکی است.

وی افزود: برنامه داریم فهرست ممنوع‌الخروج‌های بانکی را در دولت تدبیر و امید کاهش دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70