۵۰ مانع تولید برای رئیس‌جمهور فهرست شد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز با اعلام این خبر گفت:‌ با رفع موانع به دنبال تسهیل تولید در بخش‌ کشاورزی و صنعت هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به دنبال این هستیم تا تولیدکنندگان بدهکار بانکی هم بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

نعمت‌زاده افزود: اکنون براساس دستورالعمل بانک‌ها به تولیدکنندگانی که بدهی معوق به بانک دارند تسهیلات پرداخت نمی‌کند.

وی همچنین ادامه داد: در زمینه تسهیل کارهای اداری بخش تولید نیز مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری را به یک هفته کاهش می‌دهیم.

نعمت‌زاده گفت: در حال حاضر مدت‌زمان صدور پروانه بهره‌برداری 2 ماه است و با به کارگیری تجربه دوره وزارت قبل، این زمان را به یک هفته کاهش می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با انتقاد از کاهش تولید محصولات کشاورزی گفت:‌ سال گذشته شرکت بازرگانی دولتی 2 میلیون تن گندم خرید تضمینی کرد و دولت 9 میلیون تن هم وارد کرد.

وی افزود: امسال نیز به لطف افزایش نرخ خرید تضمینی میزان گندم خریداری شده به 4.8 میلیون تن رسیده است با این حال باید 6.5 تا 7 میلیون تن دیگر وارد کشور شود.

نعمت‌زاده افزود: این میزان واردات به اندازه‌ای زیاد است که سیستم حمل‌ونقل و گمرکی کشور جوابگوی آن نیست و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنج نیز گفت: تولید برنج داخل 2.2 میلیون تن است و برای تأمین نیاز کشور یک میلیون تن باید وارد شود.

وی همچنین عنوان کرد:‌ میزان تولید دانه‌های روغنی که قبلاً 13 تا 14 درصد نیاز داخل بود اکنون به 7 درصد کاهش یافته است و 93 درصد نیاز باید وارد کشور شود.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: نیاز کشور به محصولات اساسی خریداری شده و انبارها پر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنایع تبدیلی گفت: 11 هزار واحد صنعتی وجود دارد که در اغلب زمینه‌ها نیاز تولید را تأمین می‌کند این میزان صنایع تبدیلی ظرفیت 90 میلیون تن تولید را دارد.

نعمت‌زاده افزود: در صورتی که تولیدکنندگان و کشاورزان هر پیشنهادی در خصوص صنایع تبدیلی و یا بخش دیگر توسعه تولید داشته باشند، بخش صنعت آماده همکاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد که به هیچ عنوان بخش کشاورزی و صنعت مزاحم هم نیستند و این دو در کنار یکدیگر ظرفیت‌های جدیدی ایجاد خواهند کرد.

وی در این جلسه قول داده نماینده‌ و مسئولی برای ارتباط با بخش کشاورزی در نظر بگیرد.

افزایش نرخبخش کشاورزیتسهیلاتتولیدکنندگانخبرگزاریمحصولات کشاورزیوزیر صنعت معدن و تجارت
نظرات (0)
افزودن نظر