۵۰ مانع تولید برای رئیس‌جمهور فهرست شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فهرست 50 مانع تولید تقدیم رئیس جمهور شده است که 30رفع مورد آن به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز با اعلام این خبر گفت:‌ با رفع موانع به دنبال تسهیل تولید در بخش‌ کشاورزی و صنعت هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به دنبال این هستیم تا تولیدکنندگان بدهکار بانکی هم بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

نعمت‌زاده افزود: اکنون براساس دستورالعمل بانک‌ها به تولیدکنندگانی که بدهی معوق به بانک دارند تسهیلات پرداخت نمی‌کند.

وی همچنین ادامه داد: در زمینه تسهیل کارهای اداری بخش تولید نیز مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری را به یک هفته کاهش می‌دهیم.

نعمت‌زاده گفت: در حال حاضر مدت‌زمان صدور پروانه بهره‌برداری 2 ماه است و با به کارگیری تجربه دوره وزارت قبل، این زمان را به یک هفته کاهش می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با انتقاد از کاهش تولید محصولات کشاورزی گفت:‌ سال گذشته شرکت بازرگانی دولتی 2 میلیون تن گندم خرید تضمینی کرد و دولت 9 میلیون تن هم وارد کرد.

وی افزود: امسال نیز به لطف افزایش نرخ خرید تضمینی میزان گندم خریداری شده به 4.8 میلیون تن رسیده است با این حال باید 6.5 تا 7 میلیون تن دیگر وارد کشور شود.

نعمت‌زاده افزود: این میزان واردات به اندازه‌ای زیاد است که سیستم حمل‌ونقل و گمرکی کشور جوابگوی آن نیست و باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنج نیز گفت: تولید برنج داخل 2.2 میلیون تن است و برای تأمین نیاز کشور یک میلیون تن باید وارد شود.

وی همچنین عنوان کرد:‌ میزان تولید دانه‌های روغنی که قبلاً 13 تا 14 درصد نیاز داخل بود اکنون به 7 درصد کاهش یافته است و 93 درصد نیاز باید وارد کشور شود.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: نیاز کشور به محصولات اساسی خریداری شده و انبارها پر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنایع تبدیلی گفت: 11 هزار واحد صنعتی وجود دارد که در اغلب زمینه‌ها نیاز تولید را تأمین می‌کند این میزان صنایع تبدیلی ظرفیت 90 میلیون تن تولید را دارد.

نعمت‌زاده افزود: در صورتی که تولیدکنندگان و کشاورزان هر پیشنهادی در خصوص صنایع تبدیلی و یا بخش دیگر توسعه تولید داشته باشند، بخش صنعت آماده همکاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد که به هیچ عنوان بخش کشاورزی و صنعت مزاحم هم نیستند و این دو در کنار یکدیگر ظرفیت‌های جدیدی ایجاد خواهند کرد.

وی در این جلسه قول داده نماینده‌ و مسئولی برای ارتباط با بخش کشاورزی در نظر بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  64