شیوه های مختلف جعل و کلاهبرداری از موسسات مالی تشریح شد

در اطلاعیه بانک توسعه صادرات

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات  کلاهبرداری تلفنی به طرق مختلف بصورت برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به مشتریان با مضامین متفاوت ازجمله برنده شدن در قرعه کشی ، تبلیغات اجناس یکی از روش های رایج کلاهبرداری است.

براساس این گزارش، سواستفاده از ناآگاهی مشتریان از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک به خصوص ازمنوی انگلیسی دستگاه خود پرداز، جعل و صدور انواع گواهی های کسر از حقوق ، جواز کسب، رضایت نامه محضری و مدارک هویتی به منظور افتتاح حساب، دریافت تسهیلات، رفع سو اثر چک و استفاده از سایر خدمات بانک از جمله دیگر ابزارهای کلاهبرداری سودجویان محسوب می شود.

جعل وکلاهبرداری از طریق تغییر مبالغ چک با دستیابی به چک افراد و سازمان ها از طریق فروش اقلام و کالا و تعویض چک پول ها با اسکناس‌های تقلبی روش دیگر این افراد سودجو است.

همچنین لازم است به منظورپیشگیری درخصوص سوءاستفاده از عناوین دولتی و سازمان‌های وابسته به منظور اغفال کارمندان شعب و معرفی خود به عنوان افراد سرشناس و مدیران ارگان‌های مختلف و درخواست انتقال وجه به صورت تلفنی، اصول حفاظتی مربوطه رعایت شود.

بانک توسعه صادراتموسسات مالی
نظرات (0)
افزودن نظر