شیوه های مختلف جعل و کلاهبرداری از موسسات مالی تشریح شد

در اطلاعیه بانک توسعه صادرات

بانک توسعه صادرات با صدور اطلاعیه ای شیوه‌های مختلف جعل و کلاهبرداری افراد سودجو درسیستم بانکی از مشتریان و پرسنل موسسات مالی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات  کلاهبرداری تلفنی به طرق مختلف بصورت برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به مشتریان با مضامین متفاوت ازجمله برنده شدن در قرعه کشی ، تبلیغات اجناس یکی از روش های رایج کلاهبرداری است.

براساس این گزارش، سواستفاده از ناآگاهی مشتریان از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک به خصوص ازمنوی انگلیسی دستگاه خود پرداز، جعل و صدور انواع گواهی های کسر از حقوق ، جواز کسب، رضایت نامه محضری و مدارک هویتی به منظور افتتاح حساب، دریافت تسهیلات، رفع سو اثر چک و استفاده از سایر خدمات بانک از جمله دیگر ابزارهای کلاهبرداری سودجویان محسوب می شود.

جعل وکلاهبرداری از طریق تغییر مبالغ چک با دستیابی به چک افراد و سازمان ها از طریق فروش اقلام و کالا و تعویض چک پول ها با اسکناس‌های تقلبی روش دیگر این افراد سودجو است.

همچنین لازم است به منظورپیشگیری درخصوص سوءاستفاده از عناوین دولتی و سازمان‌های وابسته به منظور اغفال کارمندان شعب و معرفی خود به عنوان افراد سرشناس و مدیران ارگان‌های مختلف و درخواست انتقال وجه به صورت تلفنی، اصول حفاظتی مربوطه رعایت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8