ارسال ۹۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی «فیزیولوژی و فارکولوژی»

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر غلامعلی حمیدی، دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور با اعلام این خبر گفت: کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی که مجوز بین‌المللی آن اخذ شده، برای اولین بار به صورت بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیست و یک کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی در کشور برگزار شده است و به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای علمی و پژوهشی کشور است که محققان تازه‌ترین نتایج پژوهشی و تحقیقاتی خود را در این کنگره ارائه می‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه، بیش از یکهزار و 500 نفر شرکت کننده همواره در 21 دوره قبلی این کنگره شرکت داشته‌اند، یاد آورشد: در این کنگره دانشمندانی از کشورهای ژاپن، اسپانیا، کانادا و کشورهای همسایه ایران شرکت دارند.

دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی یادآور شد: تاکنون یکهزار و 158 نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده‌اند و حدود 950 خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

به گفته وی، از 950 خلاصه مقاله ارسال شده به کنگره، بالغ بر 164 سخنرانی و 758 مورد پوستر ارائه خواهد شد که حدود پنج درصد از خلاصه مقالات نیز مورد تأئید کنگره قرار نگرفته است.

حمیدی یاد آورشد: تعداد 28 سمپوزیوم نیز در قالب سخنرانی و پوستر با موضوعات قلب و عروق، کلیه، تنفس، اعصاب، درد، دیابت، صرع و تشنج و اعتیاد، صبح و عصر در چهار سالن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور همچنین، جلسه مجمع عمومی، انتخابات انجمن، انتخاب محققان جوان، اهدای جوایز به محققانن جوان برتر، بزرگداشت پیشکسوتان این علوم، جلسه کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان این رشته و برنامه‌ریزی برای بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی را از جمله برنامه‌های جنبی این کنگره اعلام کرد.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و غرفه‌های محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و محصولات تحقیقاتی داخلی را از دیگر برنامه‌های جنبی اولین کنگره بین‌المللی و بیست و دومین کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی درکاشان اعلام کرد و یادآورشد: برنامه‌های جنبی کنگره در مجتمع خورشید اردهال برگزار می‌شود.

حمیدی، هزینه برگزاری این کنگره را بالغ بر دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 50 درصد از این هزینه توسط شرکت کنندگان در کنگره و حامیان آن تأمین شده است.

دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور گفت: مراسم افتتاحیه کنگره ساعت 9 صبح روز دوشنبه، 16 شهریور با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شهرستان کاشان و مراسم اختتامیه ظهر روز جمعه، 20 شهریور ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دانشگاه علوم پزشكيفارماکولوژیفیزیولوژیكاشانكنگرهمقاله
نظرات (0)
افزودن نظر