ارسال ۹۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی «فیزیولوژی و فارکولوژی»

اولین کنگره بین‌المللی و بیست و دومین کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور به مدت پنج روز از 16 تا 20 شهریور ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر غلامعلی حمیدی، دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور با اعلام این خبر گفت: کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی که مجوز بین‌المللی آن اخذ شده، برای اولین بار به صورت بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیست و یک کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی در کشور برگزار شده است و به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای علمی و پژوهشی کشور است که محققان تازه‌ترین نتایج پژوهشی و تحقیقاتی خود را در این کنگره ارائه می‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه، بیش از یکهزار و 500 نفر شرکت کننده همواره در 21 دوره قبلی این کنگره شرکت داشته‌اند، یاد آورشد: در این کنگره دانشمندانی از کشورهای ژاپن، اسپانیا، کانادا و کشورهای همسایه ایران شرکت دارند.

دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی یادآور شد: تاکنون یکهزار و 158 نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده‌اند و حدود 950 خلاصه مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

به گفته وی، از 950 خلاصه مقاله ارسال شده به کنگره، بالغ بر 164 سخنرانی و 758 مورد پوستر ارائه خواهد شد که حدود پنج درصد از خلاصه مقالات نیز مورد تأئید کنگره قرار نگرفته است.

حمیدی یاد آورشد: تعداد 28 سمپوزیوم نیز در قالب سخنرانی و پوستر با موضوعات قلب و عروق، کلیه، تنفس، اعصاب، درد، دیابت، صرع و تشنج و اعتیاد، صبح و عصر در چهار سالن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور همچنین، جلسه مجمع عمومی، انتخابات انجمن، انتخاب محققان جوان، اهدای جوایز به محققانن جوان برتر، بزرگداشت پیشکسوتان این علوم، جلسه کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان این رشته و برنامه‌ریزی برای بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی را از جمله برنامه‌های جنبی این کنگره اعلام کرد.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و غرفه‌های محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و محصولات تحقیقاتی داخلی را از دیگر برنامه‌های جنبی اولین کنگره بین‌المللی و بیست و دومین کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی درکاشان اعلام کرد و یادآورشد: برنامه‌های جنبی کنگره در مجتمع خورشید اردهال برگزار می‌شود.

حمیدی، هزینه برگزاری این کنگره را بالغ بر دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 50 درصد از این هزینه توسط شرکت کنندگان در کنگره و حامیان آن تأمین شده است.

دبیر اجرایی کنگره فیزیولوژی و فارکولوژی کشور گفت: مراسم افتتاحیه کنگره ساعت 9 صبح روز دوشنبه، 16 شهریور با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شهرستان کاشان و مراسم اختتامیه ظهر روز جمعه، 20 شهریور ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  +    =  62