کشور به تکنسین ماهر نیاز دارد

معاون وزیر کار اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوروش پرند با بیان اینکه کشور هم اکنون به تکنسین ماهر نیاز دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد مراکز علمی کاربردی مهارت در راستای پیوند آموزش‌های مهارتی رسمی و غیر رسمی دنبال می شود و وجود امکانات و تجهیزات از یکسو و منابع انسانی توانمند از سوی دیگر، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد مراکز علمی کاربردی است.
وی با اشاره به ضرورت ارتباط میان آموزش‌های مهارتی رسمی و غیررسمی، گفت: الگوی ارتباط بین این آموزش‌ها یکی از دلایل ایجاد مراکز علمی کاربردی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.
پرند اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای برای ارتقای بهره وری نیروی کار را ضروری دانست و افزود: در حوزه تعاون، کشور نیاز به آموزش دارد و باید در واحدهای علمی کاربردی نسبت به حوزه تعاون برنامه‌ریزی شود.
معاون وزیر کار در ادامه یکی از مشکلات موجود را سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها عنوان کرد و گفت: این امر به دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها به وجود می آید.
پرند ادامه داد: سال گذشته طرح توانمندسازی روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق مرزی و محروم را با تاکید بر اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال تصویب کردیم که بر اساس آن ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به کسب و کارهای خرد و متوسط و خانگی افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت اجرای طرح مشاغل خانگی در کشور این است که زنجیره پسین و پیشین تولید به صورت سیستماتیک تعریف نشده است.
به گفته پرند، یکی از مشکلات در حوزه کار و اشتغال بحث فرهنگ کار و فرهنگ مهارت آموزی است و تفکر پشت میزنشینی باعث شده که جوانان رغبتی به انجام کارهای یدی و عملی نداشته باشند.
انتهای پیام

تعاون
نظرات (0)
افزودن نظر